خانه اقتصادی پتروشیمی کردستان امروز افتتاح شد

پتروشیمی کردستان امروز افتتاح شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا؛ پتروشیمی کردستان که یکی از طرح های دوازده گانه اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی است، سهم بزرگی در توسعه صنعتی، ایجاد ارزش افزوده و نیز اشتغال زایی در مناطق غرب و شمال غرب کشور خواهد داشت.

پتروشیمی کردستان زنجیره ارزش را تکمیل می کند

مجتمع پتروشیمی کردستان بزودی با دریافت خوراک از خط لوله اتیلن غرب به بهره برداری کامل می رسد و با توجه به کارکرد این پتروشیمی به عنوان تولید کننده پلی اتیلن سبک با ظرفیت ٣٠٠ هزار تن در سال، با بهره برداری از آن زنجیره صنایع تکمیلی این محصول در استان گسترش می یابد.

عملیات ساخت پتروشیمی سنندج (کردستان) سال ٨٤ آغاز شد و پس از وقفه‌ای ۶ ساله، سال ٩٠ از سر گرفته شد و هم اکنون در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.

سرمایه گذاری ارزی ٢٥٧ میلیون یورویی

پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ٢٥٧ میلیون یورو و (٣٨٠٠ میلیارد ریال) ساخته شده است؛ بکارگیری تجهیزات و کالاهای با کیفیت در مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ویژگی های بارز در این طرح به شمار می آید که آمادگی دارد نیاز صنایع پایین دستی در کردستان و نیز استان های همجوار را تکمیل کند.

این مجتمع سالانه ٣١٠ هزار تن اتیلن از خط لوله اتیلن غرب و ١,٥ هزار تن پروپیلن از پتروشیمی تبریز  یا ایلام را به عنوان خوراک دریافت خواهد کرد. کاربرد اصلی محصول پتروشیمی کردستان خوراک واحدهای پایین دستی، تولیدکننده انواع فیلم پلی اتیلن، فوم پلی اتیلن، روکش سیم و کابل، قطعات پلاستیکی و … است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است