خانه علمی پژوهشی تولید خانه های ماژولار از پلی‌استایرن

تولید خانه های ماژولار از پلی‌استایرن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت ژاپنی با استفاده از یک فناوری خلاقانه و بکارگیری پلی‌استایرن که یک نوع پلیمر بسیار سبک و مقاوم است، خانه‌های ماژولار خودش را روانه‌ی بازار کرده است.

زلزله‌ا‌ی هفت ریشتری در شهر کوماموتو در ژاپن

همین بهار پیش بودکه زلزله‌ا‌ی هفت ریشتری در شهر کوماموتو در ژاپن، بیش‌تر خانه‌ها را در هم کوبید. ژاپن کشوری است که با زلزله خو گرفته و روزبه‌روز در حال ابداع فناوری‌های تازه برای مقابله با این بلای طبیعی است.

در جریان زلزله‌ی کوماموتو در ماه آوریل (فروردين) گذشته، بیش از چهل نفر کشته و حدود سه‌هزار نفر زخمی شدند. بسیاری از خانه‌ها در هم کوبیده شد و آتش‌سوزی بخشی از شهر را به ویرانه‌های نیمه‌سوخته تبدیل کرد.

بسیاری از ساکنان این شهر که خانه‌هایشان را از دست دادند هنوز در خانه‌های موقت زندگی می‌کنند. با این‌همه، در نزدیکی خط زلزله، درست در کنار آتش‌فشان سوما، منطقه‌ی توریستی آسو، با 480 خانه، بدون هیچ آسیبی این زلزله‌ی قدرتمند را پشت سر گذاشت.

آسو، مجتمع تفریحی استان کیوشو، محلی بسیار زیباست و گردشگران برای آب‌تنی در آب‌های گرم آتش‌فشانی و لذت‌بردن از طبیعتی بی‌نظیر به آن‌جا می‌روند. آسو، در فضایی رؤیایی حدود 480 گنبدخانه برای اقامت گردشگران در نظر گرفته است.

بعد از این زلزله نام گردشگاه آسو بر سر زبان‌ها افتاد و بسيار‌ی از مردم ژاپن به شرکت سازنده‌ي گنبدخانه‌های آسو، مراجعه می‌کردند تا یکی از این گنبدخانه‌های امن بخرند و برای همیشه از شر زلزله‌ی ژاپن در امان باشند.

به‌همین دلیل بود که شرکت سازنده، کاری شبانه‌روزی آغاز کرد برای تکمیل پروژه‌ی خانه‌های ماژولار ضدزلزله، دوست با محیط‌زیست و ارزان.

این سه ویژگی خيلي ‌زود رنگ واقعیت گرفت و این شرکت حالا با یک فناوری خلاقانه از مواد پلی‌استایرن که یک نوع پلیمر بسیار سبک و مقاوم است، خانه‌های ماژولار خودش را روانه‌ی بازار کرده است. خانه‌هایی که طبق تضمین این شرکت در جریان زلزله، به دلیل بافت سبک و قابل ارتجاع خود بسیار مقاوم هستند، در آتش‌سوزی‌ها نمی‌سوزند و بسیار راحت و ارزان‌اند.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های این خانه‌ها که با قطعات پیش‌ساخته روی هم نصب می‌شوند و در عرض چند روز ساخته می‌شوند، ماژولاربودن آن‌هاست. ماژولار به این معنی که کاربر می‌تواند بنابر کاربرد و سلیقه‌اش، قطعات مختلفی را سفارش دهد و یک خانه با معماری شخصی داشته باشد.

بعد از ژاپنی‌ها، بسیاری از کشورهای زلزله‌خیز نیز از این فناوری خوششان آمده و این خانه‌های گنبدی را به اين شرکت سفارش داده‌اند.

خانه‌های گنبدی را می‌توان فقط در سه روز، با قطعه‌های ماژولار ساخت. قطعه‌هايی که هرکدام حداکثر هشتاد کیلوگرم وزن دارند.

خانه‌های گنبدی اما ویژگی دیگري نیز دارند: به دلیل شکل گنبدی و گردش و چرخش هوا، اتلاف انرژی در آن‌ها بسیار کاهش یافته و همین باعث می‌شود تا هزینه گرمایش و سرمایش در این خانه‌ها بسیار پایین‌تر از خانه‌های عادی باشد.

دولت ژاپن به زودی قرار است در بسیاری از مکان‌ها، از مدرسه‌ها و مکان‌های آموزشی گرفته تا هتل‌ها و مجموعه‌های تفریحی و ادارات، از این خانه‌‌هاي گنبدي استفاده کند. چرا که این خانه‌ها به سرعت ساخته می‌شوند، فقط با سه تکنسین مونتاژ می‌شوند و بسیار کم هزینه هستند.

منبع: همشهری آنلاین

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است