خانه علمی پژوهشی ساخت پلیمر اصلاح کننده قیر و آسفالت

ساخت پلیمر اصلاح کننده قیر و آسفالت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آسفالت پی وی سی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از مهر، دیانا بختیاری، دانشیار دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران و مجری طرح تولید «پلیمر اصلاح کننده قیر و آسفالت» قیر طبیعی را ماده ای هیدرو کربنی دانست و افزود: قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام، تحت تأثیر عوامل جوی و تبخیر مواد فرار آن، پس از گذشت سالیان بسیار زیاد، به دست می آید و بدون نیاز به روش های تقطیر در صنعت به کار می رود.

آسفالت پی وی سی

وی با بیان اینکه این نوع قیر دوام بهتری نسبت به قیر تقطیری دارد، گفت: قیر طبیعی در حلالهای «آلیفاتیک» و «آروماتیک» به صورت محلول بوده که در حالت کلوخه ای بسیار ترد و به رنگ مشکی براق و در حالت پودری به رنگ قهوه ای تیره است. برای قیر طبیعی از نام های «یواینتایت»، «آسفالت»، «آسفالتوم» و «گیلسونایت» نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی این طرح برطرف کردن نقاط ضعف صنعت، انجام آزمایشات اولیه و ساخت سل فلوتاسیون آزمایشگاهی، جهت خاکستر زدائی از قیر طبیعی است، اظهار داشت: در این زمینه نتایج مطلوبی حاصل شده است و عمل خاکستر زدائی به میزان بیش از 2 درصد انجام شده است که پس از آن ساخت نیمه صنعتی با ظرفیت خاکستر زدائی ۹ تن محصول در روز در دستور کار قرار گرفت.

وی عدم توجیه اقتصادی و استفاده بیش از حد آب که با توجه به شرایط موجود طبیعت بسیار نامطلوب است را از مشکلات روش فلوتاسیون  نام برد و اظهارکرد: برای حل این معضلات این شرکت اقدام به ساخت سیستم برگشت آب به داخل سیستم و نیز در نهایت طراحی تصفیه پساب پرداخته است که این معضل به شکل قابل توجهی برطرف شد.

دانشیار دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران ادامه داد: با توجه به میزان بالای خاکسترزدائی از محصول نیز عدم توجیه اقتصادی طرح برطرف و در نهایت محصولی با خاکستر کنترل شده و مطلوب ارائه می شود. وی با بیان اینکه این طرح در حال ثبت اختراع است، افزود: این محصول قابلیت ارتقاء کیفیت آسفالت و جلوگیری از بروز انواع عوارض قیر زدگی، شن زدگی و انواع ترک خوردگی ها را دارا است.

به گفته بختیاری، عدم نیاز به نصب تأسیسات جانبی در کارخانه آسفالت، نگهداری به مدت طولانی و بدون مشکل، در نتیجه پائین آوردن هزینه های حمل و استفاده بسیار آسان از مزایای این محصول به شمار می روند.

وی گفت: این محصول نسبت به پلیمر های وارداتی ارزان تر بوده و با تولید آن گام بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته می شود. وی اظهارکرد: ساخت تأسیسات مورد نیاز این محصول نیز توسط متخصصان شرکت انجام شده است و بهره برداری از خط تولید آن تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است