خانه اقتصادی امید به روزهای پر رونق پلیمر در بورس کالا

امید به روزهای پر رونق پلیمر در بورس کالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: حجم بزرگی از عرضه پلیمرها در هفته گذشته با افزایش تقاضا در برابر عرضه ها رو به رو شد که در نهایت با رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفت. معاملات پلیمر در بورس کالا را می توان یکی از مهمترین معاملات در این بورس دانست که حجم بزرگی را شامل می شود.

با توجه به این معاملات، پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته باز هم به موفقیت هایی بزرگ دست یافتند که نشان دهنده خوش بینی به دورنمای بازار پس از تعطیلات است.

محصولات پلیمری

پیش از آغاز تعطیلات، معامله پلیمرها که از روز سه شنبه ، به روز یکشنبه تغییر کرده بود مهمترین معاملات هفته جاری را رقم زد.

در این روز شاهد عرضه 58 هزار و 745 تن انواع مواد اولیه پلیمری بودیم که برای خرید این حجم ، 101 هزار و 150 تن انواع تقاضا در بورس کالا ثبت شد. در نهایت 49 هزار و 662 تن از انواع پلیمرها مورد داد و ستد قرار گرفت که رقم بسیار بالایی به شمار می رود.

این در حالی بود که حجم بزرگی از عرضه ها با افزایش تقاضا در برابر عرضه ها رو به رو شد و در نهایت با رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفت.

افزایش قیمت ها در بورس کالا برای بسیاری از محصولات پلیمری خود نکته مهمی به شمار می آید. زیرا نشان می دهد خریداران در آستانه تعطیلات عاشورا و تاسوعا ، به خرید میل زیادی پیدا کرده بودند.

اهمیت افزایش قیمت ها آنجا بیشتر احساس می شود که هفته آینده زمانی برای اعلام قیمت های پایه جدید است که با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و رشد بهای نفتا به عنوان مهمترین خوراک مایع صنایع پتروشیمی ، رشد قیمت های جهانی به صورت شتابان توجیه داشته که از هم اکنون نیز روند افزایشی بهای محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی قابل مشاهده و رصد کردن است.

از سوی دیگر متوسط قیمت دلار در بازار آزاد نیز به نسبت هفته های قبل ، افزایش نرخ داشته که این دو فاکتور در کنار هم برای افزایش قیمت های پایه در بورس کالا کافی است. با توجه به این موارد می توان این گونه استناد کرد که در بازارهای داخلی و بورس کالا می توان به افزایش قیمت ها امیدوار بود که از هم اکنون ، خریداران کوچک و بزرگ ، خود را برای این شرایط جدید آماده کرده اند.

بر اساس این گزارش در بازار داخلی به دلیل کندی معاملات ، شاهد داد و ستد محدود انواع پلیمرها بودیم تا جایی که بسیاری از مواد اولیه ، حتی در لیست های فروش نیز عرضه نشدند که این مطلب خود نشان دهنده بی رمقی داد و ستدها و محدودیت فعالیت هاست هرچند که تعطیلات پیش رو نیز خود به تضعیف عملکرد بازار کمک کرده است.

با توجه به این موارد باید منتظر ماند و دید تا قیمت های پایه جدید چگونه اعلام خواهد شد زیرا تأثیرپذیری بازارهای مختلف از قیمت های پایه در بورس کالا ، غیرقابل کتمان است.

منبع: حبرگزاری آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است