خانه علمی پژوهشی افزایش میزان استخراج نفت با استفاده از گرافن

افزایش میزان استخراج نفت با استفاده از گرافن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن
مرجع پلیمر در بازار ایران: بهبود فرآیند تولید نفت می‌تواند به شرکت‌های نفتی کمک کند تا کارایی تولید خود را افزایش دهند. یکی از ترکیباتی که می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند، گرافن است.
گرافن
در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای بهبود فرآیند تولید نفت وجود دارد که در آن از مواد شیمیایی مختلف استفاده می‌شود، موادی که خود خطراتی را به همراه دارند. برای حل این مشکل، پژوهشگران به دنبال استفاده از گرافن هستند ماده‌ای جادویی که ساختار کربنی داشته و از استحکام بالایی برخوردار است.
محققان نانوروق‌های آمفیفیلیک مبتنی بر گرافن ساختند که به آن جانوس گفته می‌شود. جانوس کلمه‌ای یونانی بوده که به نوعی از خواص فیزیکی این نانوورق‌ها برای انتخاب آن الهام گرفته شده است. این ذرات حداقل دارای دو خاصیت فیزیکی هستند، این بدان معناست که واکنش‌های شیمیایی مختلفی می‌تواند روی آنها اتفاق بی‌افتد.
استفاده از این نانوسیال حاوی گرافن می‌تواند موجب افزایش کارایی فرآیند تولید نفت شود. یکی از مزایای این روش آن است که در آن نیازی به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک نیست و می‌توان آن را به قیمت بسیار پایینی تولید کرد. این نانوسیال برای محیط‌زیست خطری به همراه ندارد.
در آزمایش‌های اولیه انجام شده، این روش توانسته کارایی فرآیند تولید نفت را 15 درصد افزایش دهد، به طوری که این مقدار نفت تولید شده از مقادیری که پیش از این هدر می‌رفت بدست آمده است. در فرآیند تولید نفت، افزودن این نانوسیال بعد از تزریق گاز و آب انجام می‌شود. براساس گزارش‌های منتشر شده توسط وزارت انرژی آمریکا، تقریبا 75 درصد از منابع نفتی بعد از استخراج، هنوز نفت برای استخراج دارند. بنابراین، با این روش می‌توان بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی خطرناک، نسبت به افزایش تولید نفت اقدام کرد. محققان پیش‌بینی می‌کنند که بتوان با این نانوسیال‌ها در غلظت کم، تولید نفت را افزایش داد. این کار با قیمت کم و به صورت زیست سازگار انجام می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است