خانه خبر چاپ تندیس سه بعدی نیسان قشقایی با پلاستیک

چاپ تندیس سه بعدی نیسان قشقایی با پلاستیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: هر چیزی به صنعت خودروسازی مربوط باشد جذابیت خاص خود را دارد بخصوص زمانی که صحبت از فناوری پرینت سه بعدی و خلق بزرگ‌ترین تندیس خودروی جهان باشد. مهندسان خوش‌ذوق شرکت خودروسازی نیسان با استفاده از تازه‌ترین دستاوردهای صنعت پرینت سه‌بعدی، تندیس نسخه به روز شده یکی از نام‌آشناترین خودروهای چند سال اخیر خود یعنی قشقایی را به دنیا معرفی کرده است. در واقع آنچه آنها ارائه کرده‌‌اند بزرگ‌ترین تندیس سه بعدی خودرویی آن هم با بهره‌گیری از قلم مخصوص پرینت سه‌بعدی است. آنها نسخه مشکی قشقایی را برای این نوآوری جذاب انتخاب کرده‌اند.

مهندسان نیسان برای جشن دهمین سالگرد رونمایی از این خودرو دست به این ابتکار زده و با استفاده از 13.8 کیلومتر نوارهای باریک پلاستیکی توانستند چنین تندیسی را بسازند. اما ساخت این تندیس ویژه مستلزم صرف انرژی و زمان زیادی بوده است. مهندسان نیسان برای ساخت این ساختار فنی ـ هنری 800 ساعت زمان صرف کرده و آن را در مدت سه هفته برای به نمایش گذاشتن آماده کردند. آنها برای این پروژه از قلم مخصوص سه‌بعدی ساز 3 Doodler استفاده کرده‌اند.

بدون شک می‌توان این تندیس را نمایشی جذاب از تازه‌ترین نسخه قشقایی به شمار آورد. این خودرو یک دهه پیش به دنیا ارائه شد و حالا ماکت پرینت سه‌بعدی جدیدترین نسخه آن با همان ابعاد یعنی 4.4 متر طول و 1.6 متر عرض ساخته شده است.

سیستم پرینت سه‌بعدی که برای این منظور به کار گرفته شده پلاستیک جامد را تا 230 درجه سانتی‌گراد حرارت داده و آن را از قلمی که قطر دهانه خروجی آن 7/0 میلی‌متر است خارج می‌کند. پلاستیکی که در این حالت از قلم خارج می‌شود آنقدر داغ است که براحتی شکل بگیرد، اما پس از سفت شدن دیگر تغییر شکل نمی‌دهد.

گریس دو پرز که این نوآوری را ارائه کرده می‌گوید: سال‌هاست با این قلم کار می‌کنم، اما تندیس قشقایی جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ای بوده که با استفاده از این قلم ساخته‌ام. بدون شک پرینت سه‌بعدی فناوری جدیدی محسوب می‌شود که هر کسی می‌تواند از آن برای خلق ساختارهای تازه و پیچیده استفاده کند.

نسخه سیاه به تعداد بسیار محدود تولید می‌شود. نیسان اعلام کرده فقط 3360 دستگاه از این مدل برای سراسر اروپا آماده می‌شود. در میان تمام ویژگی‌های خاص این محصول می‌توان به تایرهای 19 اینچی آن اشاره کرد. نیسان با رونمایی از این مدل نقشه‌های زیادی برای بازار خودروهای شاسی بلند اروپا کشیده است.

منبع: newatlas.com – جام جم آنلاین

nissan-qashqai-black-edition
nissan-qashqai-black-edition 2

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است