خانه اقتصادیگزارش و تحلیل نشت خط لوله گاز و فاجعه زیست محیطی آن

نشت خط لوله گاز و فاجعه زیست محیطی آن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: صبح روز چهارشنبه با نشت و انفجار گاز در یکی از خطوط انتقال گاز به پتروشیمی مبین، این واحد پتروشیمی از مدار بهره برداری خارج شد و از آنجایی که پتروشیمی مبین تأمین کننده خدمات و یوتیلیتی واحدهای پتروشیمی مستقر در عسلویه است، تمامی این واحدها از مدار بهره برداری خارج شدند.

پتروشیمی

با خارج شدن 13 واحد پتروشیمی از مدار بهره برداری، گاز ارسالی به این واحدها، به صورت مستقیم به مشعل ها سپرده شد. سوختن گاز در مشعل 13 مجتمع پتروشیمی عسلویه 3 روز ادامه دارد و هوای این شهر و شهرهای اطراف را به شدت تحت تأثیر قرار داده، گویا نشت گاز از یک خط لوله رفته رفته به فاجعه ای زیست محیطی تبدیل می شود.

«بهرام دشتی‌نژاد» مدیر ایمنی و پدافند غیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأیید اینکه “سوختن گاز در مشعل پتروشیمی‌های مستقر در پارس جنوبی مشکل زیست محیطی ایجاد کرده است”، گفت: خروج دود سیاه از مشعل‌ها، ناشی از فعال نبودن پتروشیمی‌های منطقه است، این دودها شامل گازهایی مانند مونوکسیدکربن و دی‌اکسیدکربن و به طور کلی کربنات‌ها است.

شب گذشته پس از دو شبانه روز کار، اشکال ایجاد شده در خط انتقال گاز به پتروشیمی مبین برطرف شد اما هنوز 13 واحد پتروشیمی مستقر در عسلویه به مدار تولید بازنگشته اند و آلایندگی گازهایی که مستقیم به مشعل ها فرستاده می شوند ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است