خانه خبر اسکناس‌های پلیمری در چرخه پولی انگلستان

اسکناس‌های پلیمری در چرخه پولی انگلستان

توسط مدیر سایت
0 نظرات
polymer five pounds

بانک مرکزی بریتانیا اسکناس‌های پلیمری جدید ۵ پوندی را از روز سه شنبه وارد چرخه پولی کرد. در این اسکناسها که تصویر وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق و مشهور بریتانیا چاپ شده از ماده پلیمر استفاده شده و مقاومت آنها در برابر آب را بالا برده است. این اسکناسها حتی در ماشین لباسشویی نیز مقاومند و از بین نمی روند. از سوی دیگر معیارهای امنیتی این اسکناسها بالا رفته و جعل آنها سخت تر شده است.

polymer five pounds

اسکناس‌های پلیمری در بریتانیا

این اولین بار است که اسکناس‌های پلیمری در بریتانیا چاپ می شود. پیش از این کشورهایی چون استرالیا، کانادا و رومانی به چاپ اسکناسهایی از این جنس روی آورده اند.

به گزارش خبرگزاري آلمان؛ ویژگی این اسکناس‌های جدید مواد استفاده شده برای تولید آنان بوده است. آنها بر خلاف رویه معمول از جنس ماده مصنوعی پلیمر هستند. به جز بریتانیا این ماده در استرالیا، کانادا و رومانی نیز برای تولید اسکناس به کار می‌رود.

جنس کاغذ اسکناس در حالت رایج از ترکیبی از کاغذ و پنبه است. گاهی الیاف کتان یا سایر الیاف نساجی نیز علاوه بر خمیر کاغذ در ساخت اسکناس به کار می‌روند. بسیاری از مواد مصنوعی نظیر پلاستیک‌ها، الیاف مصنوعی (همانند نایلون)، چسب یا شیشه ‌از جنس پلیمر هستند.

طول عمر اسکناس‌های پلیمری دو برابر و نیم اسکناس‌های کاغذی است و جعل این اسکناس‌ها نیز بسیار دشوارتر از همتایان کاغذی‌شان. ویژگی دیگر اسکناس‌های پلیمری اندازه آنهاست که ۱۵ درصد از اسکناس‌های پنج پوندی قدیمی کوچک‌ترند.

اسکناس‌های پنج پوندی قدیمی در بریتانیا به تصویر الیزابت فرای، شخصیت نیکوکار بریتانیایی مزین بودند. اعتبار این اسکناس‌ها تا ماه مه سال ۲۰۱۷ خواهد بود و از آن پس تنها اسکناس‌های مزین به تصویر چرچیل در گردش مالی به کار گرفته خواهند شد.

به این ترتیب پس از خارج شدن اسکناس‌های پنج پوندی قدیمی از چرخش مالی بریتانیا، تصویر هیچ زن دیگری، البته به جز تصویر ملکه الیزابت، روی اسکناس‌های پوند بریتانیا وجود نخواهد داشت.

تصویر ملکه بریتانیا پشت هر اسکناس پوند قابل مشاهده است و روی سکه‌ها نیز ضرب شده است. البته این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد. در پی امضای یک طومار اینترنتی قرار است تصویر جین آستن، نویسنده شهیر و تأثیرگذار بریتانیایی از تابستان سال آینده روی اسکناس‌های ۱۰ پوندی نقش ببندد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است