خانه اقتصادیگزارش و تحلیل بررسی بازار جهانی بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر

بررسی بازار جهانی بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

ارزش بازار بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر در سال 2016، 97/97 میلیارد دلار می‌باشد که طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2021 به 125/66 میلیارد دلار خواهد رسید و طبق محاسبات CAGR با نرخ رشد 5/11 درصدی همراه خواهد بود. در ادامه با مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) همراه باشید.

بررسی بازار بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر

این رشد به دلیل افزایش تقاضا در صنایع مختلف نظیر مواد غذایی و نوشیدنی، بهداشت و درمان، لوازم آرایش و دیگر صنایع می‌باشد. عواملی نظیر بسته‌بندی مناسب، استفاده آسان و سبک وزنی باعث رشد تقاضای استفاده از بسته بندی انعطاف پذیر از سوی مصرف کنندگان شده است. همچنین تولید ضایعات کمتر در اثر مصرف کمتر مواد اولیه، نیاز به فضای ذخیره سازی کمتر، حمل و نقل آسان و خواص سدکنندگی عالی باعث تولید بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر از سوی تولیدکنندگان شده است.

مواد اولیه نظیر فیلم‌های پلاستیک (PE, PP, PVC, BOPET, EVOH, polyamide)، فویل آلومینیوم، کاغذ و پلاستیک زیستی برای بسته بندی انعطاف پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از بین این موارد پلی اتیلن بزرگترین سهم بازار را در سال 2015 به خود اختصاص داده است. همچنین پیش بینی می‌شود BOPET بالاترین نرخ رشد را از سال 2016 تا 2021 را داشته باشد. BOPET در صنایع غذایی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث محافظت محصول از اکسیداسیون و همچنین افزایش عمر مفید آن می‌شود.

همچنین پیش بینی می‌شود کاربرد بسته بندی انعطاف پذیر در کیسه‌های ایستاده بزرگترین بخش این بازار را تا سال 2021 به دلیل افزایش مصرف مواد غذایی و نوشیدنی، محصولات لبنی و مواد آرایشی به خود اختصاص دهد.

بر اساس مناطق کلیدی، بازار جهانی بسته بندی انعطاف پذیر به شمال امریکا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه تقسیم بندی می‌شود. منطقه آسیا اقیانوسیه بزرگترین سهم این بازار در میان تمام مناطق در سال 2015 به خود اختصاص داده و پیش بینی شده است به بالاترین نرخ رشد از سال  2016  تا 2021 خواهد رسید.

برخی از تولیدکنندگان کلیدی این بازار عبارتند از: Amcor Limited (Australia)، Bemis Company, Inc. (U.S) ، Constantia Flexible Group GmbH (Austria)، Huhtamaki Group (Finland)، Sonoco Products Company (U.S).

منبع: MarketsandMarkets

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است