خانه علمی پژوهشی توسعه بسته بندی‌های زیست تخریب پذیر برای محصولات لبنی

توسعه بسته بندی‌های زیست تخریب پذیر برای محصولات لبنی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت AIMPLAS موفق به توسعه زیست پلیمرهای جدیدی شده است که امکان تولید بطری، کیسه و سرپوش زیست تخریب پذیر مقاوم به استرلیزاسیون و پاستوریزاسیون را فراهم می‌کند. این پلاستیک‌ها می‌توانند در محصولات لبنی نظیر شیر تازه و ماست پرویبوتیک دار استفاده شوند.

توسعه بسته بندی‌های

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، این پروژه با نام  BIOBOTTLE توسط اتحادیه اروپا با همکاری AIMPLAS با بودجه ‌ای بالغ بر یک میلیون یورو توسعه پیدا کرده است. هفت شرکت که از پنج کشور جهان در این پروژه شرکت دارند عبارتند از: VLB (آلمان)، OWS (بلژیک)، CNR (ایتالیا)، VIZELPAS و ESPAÇOPLAS (پرتغال) و ALMUPLAS و ALJUAN (اسپانیا).

بسته‌بندی‌هایی که برای این نوع محصولات استفاده می‌شود در حال حاضر از پلی اتیلن تولید می‌شود، اگرچه به آسانی قابل بازیافت است اما عمر مفید آن اغلب در محل‌های دفن زباله به پایان می‌رسد. به همین دلیل و نیز مقدار زیاد محصولات شیر مصرفی در اتحادیه اروپا، تولید بسته بندی‌های زیست تخریب پذیر و قابل بازیافت توسعه پیدا کرده است.

بسته بندی‌-زیست-تخریب-پذیر

هدف از این پروژه دستیابی به بسته بندی‌های زیست تخریب پذیر توسط زیست پلیمرها است که بتواند پاسخگوی جنبه‌های مکانیکی و حرارتی این نوع کاربردها باشد، و همچنین بتواند آزمون‌های میکروبیولوژی را بدون تاثیر در خواص ارگانولپتیک محصول پشت سر بگذارد. نتایج نشان می‌دهد که بطری‌ها و درپوش‌های تک لایه و کیسه‌های چند لایه قادر به مقاومت دمایی تا 95 درجه سلسیوس هستند.

منبع: packagingeurope

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است