خانه علمی پژوهشی توسعه پلاستیک‌های هوشمند در تولید تراشه‌های انعطاف پذیر

توسعه پلاستیک‌های هوشمند در تولید تراشه‌های انعطاف پذیر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
Flexible Materials

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور موفق به توسعه پلاستیک‌ هوشمندی شده‌اند که به عملکردی بی‌سابقه در رابطه با قابلیت ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها در صنعت الکترونیک دست یافته‌اند. با پلیم پارت همراه باشید.

توسعه پلاستیک‌های هوشمند در تولید تراشه‌های انعطاف پذیر

پژوهشگران یک تراشه حافظه مغناطیسی قدرتمند را در پلی اتیلن ترفتالات (PET) تعبیه کردند. دستگاه‌های حافظه مغناطیسی انعطاف پذیر جزء اساسی مورد نیاز برای ذخیره و پردازش داده ها در وسایل الکترونیکی پوشیدنی و دستگاه‌های پزشکی می‌باشند. اگر چه پژوهش‌های بسیاری بر روی انواع مختلفی از تراشه‌های مغناطیسی و مواد صورت گرفته است، اما هنوز ساخت تراشه‌های مغناطیسی بر روی بسترهای نرم و انعطاف پذیر بدون از دست رفتن عملکرد، یک چالش بزرگ می‌باشد.

این دستگاه جدید روی حافظه‌ای با دسترسی تصادفی مغناطیسی (MRAM) کار می کند که از یک اتصال تونلی مغناطیسی (MTJ) ساخته شده از اکسید منیزیم برای ذخیره داده استفاده می کند.

تراشه‌های MRAM عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های مرسوم RAM دارند، که می‌توان به عملکرد بهتر آن‌ها در قابلیت حفظ داده‌ها پس از قطع منبع تغذیه، سرعت پردازش بالا و مصرف انرژی کم اشاره کرد.

پژوهشگران ابتدا MTJ بر پایه اکسید منیزیم را بر روی سطح سیلیکون حکاکی کردند. سپس با استفاده از روش چاپ انتقالی، تراشه حافظه مغناطیسی را بر روی سطح انعطاف پذیر PET با کنترل میزان کشش قرار دادند. این تراشه مغناطیسی انعطاف پذیر قابلیت انتقال سریع‌تر داده‌ها را دارد.

علاوه بر کاربرد در دستگا‌ه‌های پزشکی پوشیدنی از این فناوری می‌توان در صنعت خودرو، کنترل موتور صنعتی، رباتیک، مدیریت برق و انرژی صنعتی، نظامی و هوانوردی استفاده کرد.

دانلود کامل مقاله: Flexible MgO Barrier Magnetic Tunnel Junctions

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است