خانه خبراخبار اقتصادی ايران در رديف 20 كشور برتر توليد پلي‌پروپيلن انبساطي قرار گرفت

ايران در رديف 20 كشور برتر توليد پلي‌پروپيلن انبساطي قرار گرفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی پروپیلن

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاري آريا: در سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل»، با توليد سالانه 500 تن پلي‌پروپيلن انبساطي در شركت کاسپين پليمر سپاهان، ايران در رديف 20 كشور برتر توليدكننده‌ اين محصول قرار گرفت.

پلی پروپیلن
مديرعامل شرکت کاسپين پليمر اصفهان اظهار داشت: شرکت کاسپين پليمر سپاهان به عنوان اولين شرکت توليدکننده‌ پلي‌پروپيلن يا EPP در ايران با توليد سالانه 500 تن محصول و با توان عرضه با يک سوم قيمت وارداتي، واردات اين محصول به کشور را به صفر رساند و ايران با توليد پلي‌پروپيلن انبساطي در رديف 20 کشور برتر توليد اين محصول قرار گرفت.
احمد مختار گفت: شرکت کاسپين پليمر سپاهان در سال 84 به منظور توليد قطعات پليمري خاص و فوم‌هاي فشرده با کاربرد در صنايع خودروسازي، هواپيماسازي، تجهيزات راديويي، ساختمان‌سازي و بسته‌بندي با مدرن‌ترين دستگاه‌هاي دنيا آغاز به کار کرد، اما به دليل تحريم‌هاي اقتصادي فعاليت اين شرکت با رکود مواجه شد.
مختار با اشاره به اين‌که خط توليد در سال 93 به طور کامل متوقف شده بود، تصريح کرد: بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با بررسي طرح پلي‌پروپيلن انبساطي و مشارکت 49 درصدي با حجم سرمايه‌گذاري کل 90 ميليارد ريال، دوباره چرخ‌هاي توليد در اين شرکت را به حرکت درآورد و سبب شد به عنوان يک شرکت دانش‌بنيان و مبتکر در زمينه‌ توليد پلي‌پروپيلن شناخته شويم.
وي با بيان اين‌که پيش از اين تنها خط توليد قطعات پليمري در کشور با توليد خودروي سمند در شرکت ايران‌خودرو استارت خورده بود، گفت: خط توليد قطعات پليمري ايران خودرو هم به دليل تحريم‌ها متوقف شد و هم‌اکنون طبق قراردادي که با ايران خودرو منعقد کرده‌ايم، براي اين شرکت هم ما کار توليد قطعات پليمري را انجام خواهيم داد.
مديرعامل شرکت کاسپين پليمر سپاهان ادامه داد: با خودروسازي سايپا نيز 7 قرارداد تحويل فوم‌هاي فشرده منعقد کرده‌ايم که تاکنون يکي از اين قراردادها فعال شده است و براساس آن بالغ بر 30 قطعه فوم فشرده به شرکت سايپا تحويل داده مي‌شود. شرکت کاسپين پليمر سپاهان قابليت توليد فوم فشرده به ميزان تيراژ كل خودروهاي داخلي کشور را دارد.
به گفته‌ مختار با آغاز مشارکت بنياد برکت، توليد شرکت کاسپين پليمر سپاهان از اواخر سال 94 مجدداً آغاز شده است و اين شرکت توانايي توليد روزانه هزار قطعه و سالانه حدود 100 تن قطعات پليمري خاص و فوم‌هاي فشرده را دارد.
وي اشتغال‌زايي براي 285 نفر به‌طور مستقيم و غيرمستقيم در شرکت کاسپين پليمر سپاهان را از افتخارات ديگر اين شرکت دانست و افزود: با سرمايه‌گذاري 90 ميليارد ريالي و مشارکت بنياد بركت در اين طرح، تعداد قابل توجهي از افراد بيکار منطقه‌ي بروجن که از مناطق محروم استان چهارمحال و بختياري است مشغول به کار شده‌اند.
مديرعامل شرکت کاسپين پليمر سپاهان تأکيد کرد: اين شرکت در توليدات ساختماني و خانگي نيز توان توليدات خاص را دارد و در مهر ماه امسال از آخرين ابتکار شرکت که جعبه‌اي با وزن بسيار کم و مقاومت بسيار بالاست و اجسام داخل خود را تا 12 ساعت خنک نگه مي‌دارد، رونمايي مي‌شود.
بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در 265 طرح توانمندسازي اقتصادي در 31 استان کشور با حجم کل سرمايه‌گذاري 47 هزار و 400 ميليارد ريال مشارکت داشته است. براساس اين مشارکت، بنياد برکت براي 165 هزار و 775 نفر فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم ايجاد کرده است

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است