خانه خبر ساخت زره بوسیله نوعی ابریشم کامپوزیت

ساخت زره بوسیله نوعی ابریشم کامپوزیت

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

سال های متمادی است که Kevlar ماده تشکیل دهنده زره های پوشیدنی ارتش بوده است، اما ممکن است یک تکنولوژی جدید به زودی تغییراتی در اوضاع ایجاد کند. Kraig Biocraft که یک کمپانی زیست مهندسی واقع در میشیگان است، با ایجاد تغییرات ژنتیکی در کرم های ابریشم آنها را به تولید ابریشم عنکبوت واداشته است. امروز این کمپانی اعلام کرده ست که با ارتش برای تولید این نوع ابریشم که Dragon Silk نام دارد قراردادی را امضا کرده  و قرار است این ماده در زره های پوشیدنی ارتش استفاده شود. در ادامه با مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) همراه باشید.ابریشم کامپوزیت

ابریشم عنکبوت یکی از قوی ترین فیبرهای طبیعی است، اما تولید آن در مقادیر انبوه بسیار دشوار است. عنکبوت ها حشراتی هستند که به شدت از قلمرو خود دفاع می کنند، بنابراین ایجاد و راه اندازی یک مزرعه پرورش عنکبوت مقرون به صرفه و امکانپذیر نیست. برای غلبه بر این مشکل، Kraig Biocraft ژن هایی را در کرم های ابریشم تعبیه کرد تا بتوانند ابریشم عنکبوت تولید کنند. نتیجه، تولید نوعی ابریشم کامپوزیت بود که به اندازه ابریشم عنکبوت طبیعی استحکام دارد و تولید آن نیز به مراتب راحت تر است.

Dragon Silk کاربردهای متعددی دارد، بخصوص در جراحی. بسیاری از بخیه ها با استفاده از ابریشم تجزیه پذیر کرم های ابریشم زده می شوند، اما استحکام Dragon Silk این امکان را فراهم می آورد که نخ های نازک تری تولید شود. این امکان برای جراحی هایی که در مناطق حساس مانند چشم و مغز انجام می شود ضرورت دارد.

بخش تجهیزات شخصی و دفاعی سربازان در ارتش مبلغی معادل 100 هزار دلار به کمپانی Kraig Biocraft می پردازد تا Dragon Silk خود را برای تولید زره پوشیدنی آزمایش کنند. این کمپانی چندین نمونه با تراکم نخ، ضخامت و فناوری های ساخت متفاوت را تولید خواهد کرد تا عملکرد دراگون سیلک را در آنها بسنجد. اگر این نمونه ها انتظارات را برآورده کنند، ارتش مبلغ اهدایی را به یک میلیون دلار افزایش می دهد.

مهمترین برتری دراگون سیلک به Kevlar انعطاف پذیری آن است. البته Kevlar از طول عمر بیشتری برخوردار است. اما قدرت کشسانی کولار فقط 3% است که تقریباً به این مفهوم است که انعطاف پذیر نیست. قدرت کشسانی دراگون سیلک 30 تا 40 درصد ست که البته از استحکام آن کمی می کاهد.

منبع: Techshot

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است