خانه خبر رشد ۱۲ درصدی ایران در صنایع لاستیک سازی در ۵ سال آینده

رشد ۱۲ درصدی ایران در صنایع لاستیک سازی در ۵ سال آینده

توسط ایمان علیزاده
1 نظرات

امروزه لاستیک به ماده مهم اقتصادی و راهبردی تبدیل شده است. در آمریکا مصرف سرانه لاستیک تقریباً 16.8 و در هندوستان تنها 0.22 است. صنایع حمل و نقل، شیمیایی، برق و الکترونیک و همچنین فضایی همگان از مصرف کنندگان اصلی لاستیک هستند. صنعت لاستیک موارد زیر را شامل می‌شود. تولید مواد اولیه لاستیک‌های سنتزی، انواع گوناگون لاستیک، واردات لاستیک طبیعی، تولید افزودنیهای لاستیک و نهایتا ساخت فراورده‌های لاستیکی. صنعت لاستیک

بنابراین گزارش، در ابتدای جنگ جهانی دوم وقتی تولید لاستیک طبیعی (کائوچو) بدلیل تهاجم ژاپن به مناطق تولید لاستیک متوقف شد. ایالات متحده اقدام به ساخت واحدهای تولید لاستیک سنتزی کرد که به سرعت هم توسعه یافت. به طوری که در حال حاضر 88 درصد لاستیک مصرفی در ایالات متحده منشا سنتزی دارد. بنابراین عموماً لاستیکها را به دو نوع لاستیک طبیعی و لاستیک سنتزی طبقه بندی می‌کردند. امروزه لاستیکها را به روشهای مختلف دسته بندی می‌کنند. در کشورمان نیز صنایع لاستیک سازی روز به روز پیشرفت کرده است و یکی از بخش های این حوزه لاستیک خودرو است که به ادغان موسسه بین المللی تحقیقات بازار موسوم به TechSce، صنعت لاستیک سازی خودرو در ایران طی سال های 2016 تا 2021 سالانه 12 درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این موسسه نوشته است: “رشدی که برای تولید و فروش خودرو در ایران پیش بینی می شود یکی از عوامل عمده افزایش فروش لاستیک در پنج سال آینده در این کشور است. لغو تحریم های کشورهای غربی و احیای اقتصاد ایران از دیگر عوامل دخیل در پیش بینی افرایش تقاضا برای لاستیک خودرو در ایران تا سال 2021 است.”

 این موسسه همچنین از رشد بخش ساخت و ساز در ایران طی سال های 2016 تا 2021 خبر داد و افزود؛ پیش بینی می شود تقاضا برای مسکن در این کشور تا سال 2020 به 1.2 میلیون واحد برسد و نرخ وسایل نقلیه موتوری که در سال 2014 در این کشور 170 خودرو برای هر هزار نفر بود، در سال های آتی افزایش یابد. انتظار می رود که این عوامل تاثیری مثبت در پنج سال آینده در بازار لاستیک سازی در ایران داشته باشد. این موسسه با نام بردن از شرکت های لاستیک سازی داخلی و خارجی فعال در ایران افزود، به لطف محدودیت فعالیت شرکت های بزرگ بین المللی لاستیک سازی در ایران، شرکت های داخلی، بازار لاستیک سازی کشور را طی سال های 2011 تا 2015 به دست گرفتند.”

 یادآور می شود: با لغو تحریم ها، شرکت های مختلف در سراسر جهان تصمیم دارند به بازار لاستیک سازی ایران بازگردند و این تاثیری بسیار مثبت بر صنعت خودروسازی این کشور از جمله بازار لاستیک دارد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مشابه

1 نظرات

eleca 20 تیر 1395 - 22:55

مطلب جالبی بود

پاسخ

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است