خانه خبر بازار پلاستیک‌های ترموفرمی در سال 2021

بازار پلاستیک‌های ترموفرمی در سال 2021

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

بر اساس گزارش شرکت آمریکایی BCC، استفاده از محصولات پلاستیک‌های ترموفرمی در آینده به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

در گزارش جدید شرکت BCC تحت عنوان “پلاستیک‌های ترموفرمی: بازارهای جهانی” نشان داده شده است که در چندین کاربرد کلیدی و مهم، پلاستیک‌های ترموفرمی به شکلی مطلوب در رقابت با قالب گیری تزریقی و سایر فرآیندهای پلاستیک می‌باشند.

پلاستیک‌های ترموفرمی

به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)؛ پلاستیک‌های ترموفرمی دارای کاربردهای مهم و اساسی می‌باشند. برای مثال در بسته بندی‌های محصولات بهداشتی و مواد غذایی، خودروسازی، محصولات ساختمانی، لوازم خانگی و در طیف گسترده‌ای از محصولات تجاری، صنعتی و مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پلاستیک‌ها در رقابت با پلاستیک‌های قالب‌گیری تزریقی و قالب‌گیری دمشی و همچنین با مواد غیر پلاستیکی نظیر شیشه، کاغذ و فلزات می‌باشند.

پیش بینی می‌شود بازار جهانی پلاستیک‌های ترموفرمی از 8.3 میلیارد پوند در سال 2016 به 10.2 میلیارد پوند در سال 2021 افزایش یابد که نشان دهنده نرخ رشد سالانه ترکیبی 4.3 درصدی در این بازه 5 ساله است.

این پیشرفت در نتیجه رشد بالاتر از میانگین تیوب، فنجان، کاسه و درپوش در استفاده و کاربردهای خدمات غذایی و همچنین بسته بندی مواد غذایی نظیر محصولات پخته شده، یخ زده، محصولات تازه، گوشت و لبنیات است. همچنین فرصت‌هایی در زمینه بسته بندی‌های حبابی مواد دارویی (مانند بسته بندی قرص ها) را نیز باید به بازار پلاستیک‌های ترموفرمی اضافه کرد. سایر کاربردها شامل لوازم آرایشی، سخت افزار، کالای ورزشی، محصولات الکترونیکی و کالاهای مصرفی می‌باشد. دسته بندی دیگر شامل لوازم خانگی، تجهیزات باغبانی و محصولات تفریحی و ورزشی است.

بر اساس گزارش ارائه شده، با توجه به نیاز به خودروهایی سبک وزن تر و با مصرف سوخت بهینه تر، تقاضای ورق‌های پلاستیکی ترموفرم در بخش خودروسازی با افزایش روبرو خواهد شد. این پلاستیک‌ها عموما در طراحی داخلی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین استفاده از آنها در قطعات بیرونی خودرو نیز در حال افزایش است.

به گفته Mel Schlechter تحلیل گر موسسه تحقیقاتی BCC؛ در بخش‌هایی همانند بسته بندی‌های صنایع غذایی، پزشکی و سایر بسته بندی‌ها، کنترل رطوبت در اغلب مواقع بحرانی و ضروری است و استفاده از محصولات ترموفرمی به همراه فیلم های محافظتی سبب می‌شود تا مواد بسته بندی با کیفیت عالی بدست آید.

منبع: prw.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است