خانه خبر لامبورگینی مرکز تحقیقاتی جدیدی را برای توسعه مواد سبک تاسیس می کند

لامبورگینی مرکز تحقیقاتی جدیدی را برای توسعه مواد سبک تاسیس می کند

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

بیش از سه دهه است که لامبورگینی به تحقیقات درباره‌ی مواد سبک برای استفاده در خودروهایش می‌پردازد و تسهیلات تحقیقاتی زیادی را برای توسعه‌ی این مواد فراهم آورده است. حال این شرکت بخش جدیدی را خاص تحقیق و توسعه‌ در این زمینه‌ تاسیس می‌کند.

lamborghini

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از زومیت، یکی از جدیدترین یافته‌ های خودروسازان، کامپوزیت‌های فورج‌ شده هستند که استحکامی به اندازه‌ی فیبرهای کربنی دارند و تولید آن با قیمتی بسیار کمتر و سرعتی بالاتر انجام می‌گیرد. این کامپوزیت‌های فورج‌شده در مرکز تحقیقاتی آزمایشگاه سازه‌های پیشرفته‌ي کامپوزیتی (ACSL) شرکت لامبورگینی واقع در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، توسعه داده شدند. از این مواد در سال ۲۰۱۰ و در طرح مفهومی مدل سستو المنتوی لامبورگینی استفاده و کارآمدی آن اثبات شد.

لامبورگینی قصد توسعه‌ی بیشتر مواد را در آزمایشگاه جدید (ACSL) خود دارد. این آزمایشگاه جدید مجدداً در سیاتل راه‌اندازی شده است. علت این امر، همکاری با شرکت بوئینگ واقع در همین شهر است که از دستاوردهای این آزمایشگاه در حوزه‌ی مواد سبک بهره می‌برد.

محققان در اینجا، به‌ صورت نزدیک با کارکنان مرکز تحقیقات کامپوزیت پیشرفته‌ی لامبورگینی (ACRC) واقع در دفتر مرکزی در سنت آگاتا بولونیز ایتالیا کار می‌کنند. در این مرکز (ACRC)، محققان بر روی به‌کارگیری فناوری‌های جدید در خط تولید متمرکز شده‌اند.

ماریزیو رگیانی، مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت لامبورگینی عنوان می‌کند: “با ادامه‌ی توسعه‌ی کامپوزیت‌های فورج‌ شده که پتنت آن در اختیار ما است، قادر به خلق محصولی هستیم تا بتواند عملکرد و ظاهر خودروهای سوپر اسپرت لامبورگینی را بهبود بخشد. توانایی به‌کارگیری این نوع از مواد سبک در لامبورگینی یک مزیت است که در آینده موجب بهبود کلیه‌ی خودروها و فرآیندهای تولید می‌شود”.

در ادامه تصاویری از آزمایشگاه سازه‌های پیشرفته‌ی کامپوزیتی (ACSL) شرکت لامبورگینی واقع در شهر سیاتل ایالت واشنگتن را مشاهده کنید.

lamborghini1

 

lamborghini2

 

lamborghini3

 

کامپوزیت‌های فورج‌ شده

منبع: zoomit

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است