خانه خبر تبدیل پلاستیک به سوخت مایع توسط شیمیدانان

تبدیل پلاستیک به سوخت مایع توسط شیمیدانان

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
plastic

دانشمندان چینی به تازگی اعلام کرده اند که روشی مقرون به صرفه را ابداع کرده اند که به کمک آن می توان پلی اتیلن را به سوخت مایع تبدیل کرده و به این ترتیب بحران پلاستیک در جهان را مرتفع ساخت.

شاید این خبر بتواند بسیاری از جوامع بشری را از کابوس غرق شدن در بطری های نوشیدنی ها و سایر محصولات پلاستیکی نجات بدهد زیرا دانشمندان چینی اعلام کرده اند که روشی را ابداع کرده اند که به واسطه آن می توان از این اجزای پلاستیکی برای تولید سوخت مایع استفاده کرد.

تبدیل پلاستیک

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، پلی اتیلن به عنوان پرمصرف ترین پلاستیک موجود بر روی کره زمین شناخته می شود و کارخانه های جهان سالانه 100 میلیون تن محصولات پلاستیکی از نوع پلی اتیلن را تولید می کنند. این ماده از ترکیب اتم های کربن و هیدروژن در زنجیره ای طولانی شکل می گیرد، یک ماده بسیار ساکن است که این امر موجب می شود نتواند با چیزی عکس العمل شیمیایی نشان بدهد و به همین دلیل نیز بازگشت آن به طبیعت بسیار دشوار خواهد بود.

انسان ها چندین دهه را برای یافتن راهکارهای مفید دفع پلی اتیلن و یا جایگزین کردن آن با ماده ای دیگر سپری کرده اند ولی به نتیجه مطلوبی نرسیده اند. روش هایی مانند سوزاندن پلی اتیلن در محفظه های فشار بالا نیز علیرغم کارایی نسبی خود، هزینه ای نجومی را به همراه داشته اند و آلودگی نسبتا زیادی را نیز به جو انتقال می دادند.

حال ژنگ هوانگ به عنوان یک شیمیدان از آکادمی علوم کشور چین، چهار سال اخیر را برای طراحی یک روش بهینه برای رها شدن از شر پلی اتیلن سپری کرده است. او توانسته است تا روشی را ابداع کند که به کمک آن می توان با افزودن ترکیبات آلی فلزی به پلی اتیلن، آن را در حرارتی نسبتا پایین یعنی 150 درجه سانتی گراد، تغییر داد. به این ترتیب این ماده با تغییر زنجیره اتمی خود روبرو شده و به یک مایع تبدیل می شود.

به این ترتیب از این ماده می توان برای تولید سوخت های مایع دیزلی استفاده کرد و این امر می تواند به عنوان یک راهکار بسیار ساده و مفید برای رها شدن از مشکلات مربوط به پلاستیک در جهان مطرح باشد. به کمک این راهکار می توان از بطری های پلاستیکی، کیسه های متعددی که در طول یک روز استفاده می شوند و غیره برای تولید سوخت استفاده کرد و هم از پلاستیک ها کاربری بهینه ای به دست آمده و هم منبع جدیدی از سوخت برای بشر تامین گردد. در عین حال نیز هزینه های این روش بسیار اندک هستند و به سادگی می توان آن را در کشورهای مختلف به اجرا درآورد.

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است