خانه خبر نخستین قرارداد خارجی صنعت پتروشیمی در پساتحریم امضا شد

نخستین قرارداد خارجی صنعت پتروشیمی در پساتحریم امضا شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران : فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شیمیایی صدف عسلویه، همزمان با لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران شرکت شیمیایی صدف عسلویه (پتروشیمی صدف) و شرکت Welding Engineers سوئیس شامگاه شنبه 22 خرداد پس از مذاکرات سخت و فشرده قرارداد ساخت، نصب وراه اندازی واحد فوق را امضا کردند.

Iran Swiss

بر اساس این گزارش، احمد جزایری مدیرعامل شرکت شیمیایی صدف عسلویه پس از امضای این قرارداد با اشاره به وجود ظرفیت های همکاری میان دو شرکت افزون بر توسعه روابط  اظهارکرد: به دلیل پیچیده بودن فناوری واحد مذکور حساسیت های بسیاری در خصوص طراحی ،نصب و اجرای این واحد وجود داشت و شرکت شیمیایی صدف عسلویه به منظور تولید محصول ESBR  بر اساس استانداردهای روز دنیا با هدف صادرات به بازارهای جهانی از جمله اروپا و همچنین برطرف کردن نیازهای داخلی با دقت و حساسیت ویژه ای ساخت این واحد را پیگیری می کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت بالای شرکت دارای صاحب دانش فنی VERSALIS  ایتالیا در تولید محصول با کیفیت بالا شرکت Welding Engineers از سوی این شرکت ایتالیایی مورد تایید قرار گرفت و پس از مذاکره های فشرده سرانجام با در نظر گرفتن تمام ابعاد، قرارداد  طراحی، ساخت ،نصب و راه اندازی این واحد  نهایی شد.

این گزارش می افزاید: Welding Engineers موظف است بر اساس دستور العمل های ارائه شده از طریق شرکت دارای دانش فنی VERSALIS  ایتالیا  و شرکت شیمیایی صدف عسلویه بخش پایانی طرح را که شامل خشک کردن، بسته بندی، و آماده کردن محصول برای ارائه به بازارهای داخلی و خارجی  را با بهره گیری از فناوری های روز جهان طراحی نصب و راه اندازی کند.

بر پایه این گزارشESBR نوعی پلیمر از خانواده الاستومرهایی است که با روش پلیمریزاسیون امولوسیونی سرد بوتادین و استایرن تولید می شود. در این نوع فرآیند پلیمریزاسیون مونومرها در یک محیط  امولوسیونی قرار دارند. فرآیند تولید این ماده در سه بخش شامل آماده سازی مواد شیمیایی، واکنش پلیمریزاسیون و بازیابی و بخش پایانی انجام می شود.

پتروشیمی شیمیایی صدف عسلویه سالانه ٨٤ هزار تن بوتادین، بیش از ٢٦ هزار تن استایرن و ٢٥ هزار تن روغن آروماتیک و دیگر افزودنیها را به عنوان خوراک دریافت می کند و سالانه حدود 136 هزارتن محصول محصول EBSR را تولید می کند و با توجه به این محصول قابلیت صادراتی دارد می تواند به خارج از کشور صادر شود.

محصولات مجتمع شیمیایی صدف عسلویه، شامل انواع لاستیک استایرن-بوتادین (SBR) در گریدهای مختلف است که کاربردهای آن طبق آخرین آمارهای بین المللی در صنایع تایر، قطعات لاستیکی، تجهیزات مکانیکی و غیره استفاده می شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است