خانه شرکت های پتروشیمی شرکت پتروشیمی شیراز

شرکت پتروشیمی شیراز

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مجتمع پتروشيمی شيراز بعنوان اولين واحد توليدی صنايع پتروشيمی ايران و در سال 1342 به منظور توليد کودهای شيميايی ازته آغاز به فعاليت نمود.

اين مجتمع در 45 کيلومتری شهر شيراز، در مجاورت رودخانه کر و در نزديکی مرودشت واقع گرديده است. وسعت مجتمع 300 هکتار است که از اين مقدار 72 هکتار آنرا محوطه صنعتی تشکيل ميدهد. ارتفاع مجتمع از سطح دريا حدود 1600 متر می باشد.

شروع بکار مجتمع با بهره برداری از 4 واحد توليد آمونياک ،اوره ، اسيد نيتريک و نيترات آمونيوم و نيز واحد تامين سرويسهای جانبی ( آب ، برق ، بخار و هوای فشرده ) توام بوده و پس از آن با توجه به نياز کشور ، طرحهای توسعه متعددی به مرحله اجرا در آمده است.

اولين طرح توسعه مجتمع با بهره برداری از واحد سودااش در سال 1352 به مرحله اجرا در آمد و سپس در سال 1355 با احداث واحدهای STPP و DAP روند توسعه ادامه يافت. بزرگترين طرح توسعه مجتمع در سال 1364 به مرحله بهره برداری رسيد. در اين طرح واحدهای جديد توليد آمونياک ، اوره ، اسيد نيتريک ، و نيترات آمونيوم با ظرفيتی معادل 10 برابر واحدهای قديم به همراه واحدهای کلر آلکالی – متانول – پرکلرين و آرگون نيز به ترتيب طی سالهای 1367 و 1369 و 1372و 1373 به بهره برداری رسيدند.

پتروشیمی شیراز

در حال حاضر ظرفيت اسمی واحدهای توليدی مجتمع برابر با 1867000 تن در سال می باشد که از اين ميزان در حدود 1043000 تن محصول نهائی قابل فروش به بازار عرضه و مابقی شامل محصولات ميانی می باشد. بمنظور پشتيباني واحدهاي توليدي و نيز ارتقاء سطح مهارتهاي كاركنان و همچنين فراهم نمودن محيطي ايمن ، تسهيلات زير در مجتمع فراهم گرديده است :

كارگاه مركزي مجتمع با بهره برداري از تجهيزات مدرن و پيشرفته وظيفه تعمير و نگهداري تأسيسات را بعهده دارد.

مركز آموزش مجتمع نيز با برقراري دوره هاي آموزشي الكترونيك ، كامپيوتر ، مكانيك ، برق ، زبان انگليسي و بسياري از رشته هاي ديگر مورد نياز ، وظيفه آموزش و ارتقاء سطح علمي كاركنان را عهده دار است .

 

[mks_button size=”large” title=”شرکت پتروشیمی شیراز” style=”squared” url=”http://www.spc.co.ir/” target=”_self” bg_color=”#81d742″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است