خانه خبراخبار علمی پژوهشی با «پوست دوم» ۲۰ سال جوان‌تر شوید

با «پوست دوم» ۲۰ سال جوان‌تر شوید

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققان موفق به تولید یک پوست از جنس پلیمر شدند که قوی، چسبنده و دقیقا مانند پوست واقعی بوده و اصطلاحا به آن «پوست دوم» می‌گویند.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از خبرگزاری مهر، رابرت لانگر، استاد مهندسی زیستی در موسسه فناوری ماساچوست و یکی از نویسندگان این پژوهش اظهارکرد: این پوست جدید مانند یک لباس نامرئی بوده که شما می‌توانید آن را بر روی پوست خود قرار دهید.

لایه پلیمری نامرئی

لانگر اظهارکرد: ما موفق به ایجاد ماده ای شدیم که بسیار ایمن بوده و این فناوری جدید را بر روی انسان آزمایش کردیم و دریافتیم که این پوست جدید چسبنده بوده و از قدرت بالایی برخوردار است و همچنین استفاده از آن آسان است.

لانگر یکی دیگر از بنیانگذاران شرکت OLIVO در این پروژه با همکاران خود در هشت سال گذشته همکاری کرده است.

این فیلم مبتنی بر سیلیکون از دو کرم مختلف تشکیل شده که یکی پس از دیگری اعمال می شود. این ترکیب یک لایه پلیمری نامرئی را تشکیل می‌دهد که پوست زیرین را تقویت کرده و همچنین یک لایه تنفسی در بالا فراهم می کند.

به گفته لانگر، چالش بزرگ آنها در این چند سال پیدا کردن ماده‌ای با تمامی این خواص (خاصیت کشسانی، نامرئی بودن، با دوام بودن، مرطوب کنندگی و چسبندگی بالا) بوده است. راه کلیدی برای رسیدن به آن از طریق ترکیب مواد شیمیایی ترکیبی است. ما صدها پلیمر را مورد بررسی قرار داده و در نهایت بهترین نوع آن را انتخاب کردیم.

پوست انسان در طول زمان و در نتیجه بیماری، پیری و شرایط محیطی تغییر می‌کند. که این امر به از بین رفتن عملکرد پوست و تغییر ظاهری آن منجر می‌شود. به همین منظور این پوست دوم برای حفظ و بهبود پوست و همچنین مبارزه با بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که این محصول جدید برای هر دو جنبه پزشکی و آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

محققان این پژوهش بر این باورند که اگر این پوست تجاری سازی شود، مطمئنا از فروش بسیار بالایی مخصوصا در زمینه آرایشی و بهداشتی برخوردار خواهد شد. آنها همچنین معتقدند که این پوست جدید می‌تواند به درمان بیماریهای بسیار جدی در آینده کمک کند و همچنین در عملهای جراحی و برای درمان مصدومان سوانح سوختگی نیز استفاده شود.

این پژوهش در مجله Nature Materials به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است