خانه خبر پیش بینی رشد سریع صنعت خودروسازی و افزایش تقاضای پروپیلن گلیکول

پیش بینی رشد سریع صنعت خودروسازی و افزایش تقاضای پروپیلن گلیکول

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

بهبود وضعیت اقتصادی در اروپا و آمریکا موجب افزایش تقاضا در حوزه محصولات خودرو سازی شده است. این بهبود همچنین موجب افزایش اشتغال،‌ درآمد سرانه و تسهیلات اعتباری و همچنین افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان شده است. این افزایش تقاضا خودرو سازان را وادار به افزایش سطح تولید بوسیله افزایش ظرفیت هایشان و یا توسعه سایت‌های موجودشان کرده است. پیش بینی می‌شود بازار جهانی خودرو نرخ رشد ترکیبی سالانه ای معادل 5 الی 6 درصد در طول دوره پیش بینی شده داشته باشد.

پروپیلن گلیکول

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، پروپیلین گلیکول پایه زیستی کاربردهای مختلفی در صنعت خودرو سازی نظیر عامل ضد یخ و کامپاندهای قالب گیری ورق دارد. بازار آسیا و اقیانوسیه، بزرگترین بازار در حال رشد برای پروپیلن گلیکول پایه زیستی است. رشد سریع صنعتی شدن و پیشرفت در زیرساخت های چین، هندوستان و کره جنوبی مهترین عوامل تقاضای بالای پروپیلن گلیکول پایه زیستی در این منطقه می‌باشد. پیش بینی می‌شود بازار ساخت و ساز در چین به 2.49 تریلیون دلار در سال 2019 برسد و نرخ رشد ترکیبی سالیانه 12.14 درصدی در بازه 2016 الی 2020 داشته باشد.

رزین‌های پلی استر اشباع نشده ساخته شده از پروپیلن گلیکول کاربردهای گسترده‌ای در صنعت ساخت و ساز دارند. بنابراین، رشد در بازار ساخت و ساز به تقاضا برای پروپیلن گلیکول پایه زیستی در طول دوره پیش بینی تفسیر خواهد شد.

پروپیلن گلیکول از اکسید پروپیلن ساخته می‌شود و بصورت گسترده در تولید پلاستیک‌ها، محصولات غذایی، الکترونیکی و داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند، افزایش نگرانی‌های زیست محیطی نظیر منابع پایان پذیر (نفت) و آلاینده‌های خطرناک فرآیندهای پتروشیمی که در طول تولید و استفاده از پروپیلین گلیکول آزاد می‌شوند فروشندگان را مجبور ساخته است که تکنولوژی‌های پیشرفته فرآیند بر پایه زیستی را توسعه دهند.

بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی اگرچه پروپیلن گلیکول ماده‌ای ایمن شناخته می‌شود، اما میزان ورودی قابل قبول تنها 25 میلی گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن می‌باشد. پروپیلن گلیکول پایه زیستی سازگار با محیط زیست است و مطابق با مقررات سخت گیرانه دولتی در مورد انتشار آن، می‌باشد.

با توجه به پتانسیل های بازار پروپیلن گلیکول پیش بینی می‌شود در چند سال آینده شرکت‌های جدیدی در این حوزه مشغول به فعالیت شوند.

منبع: plastemart.com

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است