خانه خبراخبار اقتصادی شركت آمريكايي، خواستار خريد محصولات پتروشیمی ايران

شركت آمريكايي، خواستار خريد محصولات پتروشیمی ايران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
صادرات

پلیم پارت به نقل از ایرنا: مديرعامل مجتمع پتروشيمي آبادان با بيان اينكه درخواست اين شركت آمريكايي در زمينه محصولات «پي وي سي» بوده است، ادامه داد: قرار است كه مذاكره جدي با اين شركت به زودي برگزار شود. مسعود جبراييلي با بيان اينكه تا پايان به نتيجه رسيدن مذاكره ها نمي توان نام اين شركت آمريكايي را اعلام كرد، افزود: اين شركت آمريكايي فعال در زمينه تامين مواد پتروشيمي، از طريق شعبه اروپايي خود خواستار خريد محصولات ايران شده و مذاكره هايي را انجام داده است.

پتروشیمی
جبراييلي افزود: پس از اجرايي شدن برجام و رفع تحريم ها، موانع همكاري و مشاركت با شركت هاي معتبر برطرف و با هيات هاي متعدد خارجي مذاكره هايي انجام شده است كه از جمله مي توان به گفت وگو با بسياري از شركت هاي اروپايي و آسيايي در زمينه صادرات محصولات، تامين فاينانس و منابع مالي و جذب فناوري اشاره كرد.
وي با تاكيد بر لزوم روزآمد كردن فناوري ها، اضافه كرد: رقابت شديدي در منطقه براي فروش محصولات پتروشيمي وجود دارد و شركت هاي ايراني براي موفقيت در اين رقابت بايد فناوري هاي خود را بروز كنند.
مديرعامل مجتمع پتروشيمي آبادان ادامه داد: شركت هاي اسپانيايي، ايتاليايي و هندي براي خريد محصولات درخواست هايي را مطرح كرده اند.
وي اضافه كرد: همچنين گفت وگو هايي نيز با شركت هاي آلماني، ايتاليايي و اسپانيايي براي جذب سرمايه گذاري انجام شده كه در صورت رفع موانع، سال آينده ميلادي اجرايي خواهد شد.
به گزارش ايرنا، ايران پيش از تشديد تحريم ها، بخشي از محصولات پتروشيمي توليدي را به اروپا و آمريكا صادر مي كرد اما با آغاز روند تحريم ها، بازار صادراتي ايران در اين مناطق در اختيار كشورهاي رقيب قرار گرفت.
با اجرايي شدن برجام، موانع صادرات و همكاري با شركت هاي اروپايي و آمريكايي برطرف و مذاكره هايي نيز انجام شده است.
چندي پيش، مرضيه شاهدائي مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي از مذاكره با شركت هاي آمريكايي براي حضور در صنعت پتروشيمي ايران خبر داده بود.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي به ابراز علاقه دو سازنده آمريكايي براي فروش تجهيزات در ايران اشاره كرده و گفته بود: اين شركت ها به دنبال راه اندازي دفتر نمايندگي در ايران هستند.
به دليل نگراني هايي كه در آمريكا نسبت به همكاري مستقيم با ايران وجود دارد، برخي شركت هاي آمريكايي از طريق شعبه هاي خود در ساير مناطق و واسطه هاي اروپايي با ايران مذاكره هايي را انجام مي دهند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است