خانه خبراخبار علمی پژوهشی ‌ساخت اولین ستاره مصنوعی جهان با پوشش پلیمری

‌ساخت اولین ستاره مصنوعی جهان با پوشش پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ستاره مصنوعی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا: اولین ستاره مصنوعی یا پروژه Mayak در واقع یک ماهواره با پوشش بسیار براق پلیمری با قطر 20 برابر کمتر از موی انسان است که به منظور کشف زباله‌های فضایی در مدار ساخته خواهد شد.

طبق اعلام تیم طراحی، یکی از کاربردهای این ستاره مصنوعی مبارزه با زباله‌های فضایی با استفاده از روش به دام اندازی و کاهش ارتفاع و در نهایت سوزاندن زباله‌ها در جو زمین است.ستاره مصنوعی

سرپرست تیم طراحی ستاره مصنوعی Mayak عنوان کرد: در صورت پرتاب این ماهواره به مدار زمین، مشاهده آن در آسمان به راحتی امکان‌پذیر است و این قمر مصنوعی به درخشان‌ترین شئ در آسمان پس از خورشید مبدل خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت تامین بودجه این پروژه، نخستین ستاره مصنوعی جهان با راکت فضایی سایوز 2 به ارتفاع 600 کیلومتری زمین پرتاب خواهد شد.

یکی از دلایل انتخاب مدار 600 کیلومتری زمین، قرار گرفتن دائمی ماهواره در برابر نور خورشید است. نخستین ستاره مصنوعی جهان حدود 16 متر مربع سطح منعکس‎ کننده از جنس پلیمر و هر وجه این ماهواره حدود 2.7 متر ارتفاع دارد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است