خانه خبراخبار اقتصادی هندی ها آماده حضور در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی

هندی ها آماده حضور در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
هند ایران

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از خبرگزاري آريا:سرمايه گذاران و فعالان پتروشيمي هند آماده حضور در طرح هاي توسعه اي صنعت پتروشيمي ايران هستند.

سائوراب کومار سفير هند در ايران و هئيت همراه ، عصر ديروز يکشنبه ( بيست و پنجم بهمن ماه) در ديدار با مهندس مرضيه شاهدايي مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي از علاقه مندي کشورش براي حضور در صنعت پتروشيمي ايران در دوران پسا تحريم خبر داد و گفت: آماده همکاري گسترده در طرح هاي توسعه اي پتروشيمي ايران هستيم.

هند ایران
وي  با تاکيد بر اين که هند اميدوار است  با لغو تحريم ها روابط خود با ايران را گسترش دهد اظهار کرد: به دنبال تقويت روابط تاريخي خود با ايران هستيم و در اين ميان پتروشيمي از نقش ويژه اي برخوردار است.

سفير هند افزود: شرکت هاي هندي از تجربه مطلوبي در صنعت پتروشيمي برخوردار هستند و مي توانند با صنعت پتروشيمي ايران در تمام بخش ها همکاري کنند.

وي تصريح کرد: علاقه مند هستيم در چابهار و طرح هاي پيش بيني شده پتروشيمي در اين منطقه با ايران همکاري کنيم و شرکت هاي هندي با توجه به اعلام فرمول خوراک پتروشمي ها مي توانند در اين منطقه با توجه به  دارا بودن موقعيت استراتژيک و نزديکي به  آبهاي بين المللي مي توانند اقدام به سرمايه گذاري کنند.

سائوراب کومار با بيان اين که فرصت هاي زيادي براي همکاري دو کشور در صنعت پتروشيمي وجود دارد گفت: در توليد متانول و نيز اوره و آمونياک فرصت هاي خوبي براي همکاري وجود دارد و شرکت هاي  ايراني و هندي مي توانند  زمينه همکاري دو کشور  را مهيا کنند.

ابراز علاقه براي حضور در صنعت پتروشيمي ايران

گفتني است در اين ديدار مقام هاي هندي با ابراز علاقه براي حضور در صنعت پتروشيمي ايران پرسش هاي مختلفي درباره نحوه اجرائي شدن فرمول جديد خوراک و نيز نحوه حضور در کشورمان مطرح کردند و مقام هاي عالي شرکت ملي صنايع پتروشيمي پاسخ هاي لازم را به هيئت هندي ارائه کردند.

هند مي تواند از تخفيف هاي پيش بيني شده در فرمول قيمت خوراک استفاده کند

مهندس مرضيه شاهدايي معاون وزير نفت در امور پتروشيمي نيز در ديدار با هيئت هندي با استقبال از علاقه مندي شرکت هاي هند براي سرمايه گذاري و حضور در صنعت پتروشيمي ايران اظهار کرد: نرخ خوراک گاز براساس فرمول جديد خوراک براي يک بازه 10 ساله تعيين شده است و تا سال 2025 اين فرمول قيمت که از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده پايدار خواهد بود.

شاهدايي ادامه داد: در صورت حضور هندي ها در اجراي طرح هاي بالادست و پائين دستي پتروشيمي و تکميل زنجيره ارزش و همچنين براي سرمايه گذاري در مناطق محروم و کمتر توسعه يافته پيش بيني هاي لازم براي ارائه تخفيف انجام شده است.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي تصريح کرد: ايران از سرمايه گذاران جديد حمايت کرده و آماده هرگونه همکاري و تعامل است.

وي با بيان اين که چابهار به عنوان يک منطقه ويژه اقتصادي مي تواند ميزبان سرمايه گذاران هندي براي توسعه صنعت پتروشمي باشد گفت: گاز مورد نياز براي تامين خوراک پتروشيمي ها در اين منطقه مي تواند يک مزيت  جهت حضور سرمايه گذاران هندي باشد .

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است