خانه علمی پژوهشی ذخیره سازی هیدروژن با زیست پلیمری جدید

ذخیره سازی هیدروژن با زیست پلیمری جدید

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت):در دانشگاه ایالتی نیو مکزیکو، دانشمندان زیست پلیمر جدیدی کشف کرده اند که ممکن است، زمان انتقال هیدروژن را به عنوان منبع سوختی کوتاه کند. این گروه، زیست پلیمر را هیدرومر نامیده و در حال کار روی تجاری سازی آن به عنوان ماده پوشش دهنده هستند که به سبب هزینه‌های نگه درای کم و دوام زیاد آن در ذخیره سازی هیدروژن است.

این ماده با توجه به ساختار مولکولی محکم، باید نسبت به هیدروژن ناتراوا باشد. زیست پلیمر مزبور خواص الاستومری شبیه به لاستیک طبیعی نیز نشان داده است.

Biopolymer

ذخیره هیدروژن، به علت ماهیت فعال و خواص خورنده، مشکل است. در حال حاضر لوله‌های گران قیمت PVC و فولاد ضدزنگ برای ذخیره و انتقال هیدروژن استفاده می‌شوند. هر چند، نفوذ هیدروژن در طول زمان فلزات را فرسوده می‌کند و موجب شکنندگی و شکست ساختاری آن‌ها می‌شود.

این زیست پلیمر توسط Arrowhead Research در حال توسعه تجاری است. به گفته یکی از سرپرستان طرح انتظار می‌رود فناوری هیدرومر روشی ایمن برای ذخیره سازی هیدروژن فراهم آورد تا بر برخی از نگرانی‌های موجود در حمل و نقل هیدروژن غلبه کند و آزمون‌های تجاری سازی خودروهای هیدروژنی را سرعت بخشد. اکنون گروه در حال آزمودن مقاومت گرمایی، استحکام کششی و نفوذپذیری هیدروژن و سایر مشخصه‌های بحرانی برای انتقال و ذخیره هیدروژن هستند.

منبع: Tectoday

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است