خانه خبر غشای صمغی پلیمری پاناسونیک در پوشیدنی های الکترونیکی

غشای صمغی پلیمری پاناسونیک در پوشیدنی های الکترونیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ايران: غشای صمغی پلیمری پاناسونیک در پوشیدنی های الکترونیکی استفاده خواهد شد. این شرکت به تازگی غشای صمغی پلیمری نرم و انعطاف پذیر خود را همراه با الکترودهای شفاف و یک چسب رسانا معرفی کرد. این لایه را می توان در پوشیدنی های الکترونیکی استفاده کرد.

غشای صمغی تا ۲.۵ برابر طول آن کشیده می شود و سپس به آرامی به حالت اصلی خود باز می گردد، همچنین می توان گفت که ساختار این لایه از صمغ های اختصاصی تشکیل شده است. استفاده از صمغ های اختصاصی باعث می شود، این غشا در حین استفاده از گرما واکنش نشان دهد، اما قرار گرفتن در معرض گرما سبب ذوب آن نمی شود.

برای اینکه دستگاه های الکترونیکی انعطاف پذیر، بتوانند فراگیر شوند، نیاز به یک روش عملی برای ساخت و تولید مدارات کششی قابل اعتماد وجود دارد. در حالی که در حال حاضر ، برخی از روش ها در حال توسعه هستند، روش پانوسونیک با تولید غشای صمغی پلیمری نرم و انعطاف پذیر در این راستا ارائه شده است.

توانایی مقاومت این لایه جدید پاناسونیک، در برابر تنش مرتبط با تکرار کشش و شل شدن آن، عمدتا به دلیل ارتباط متقابل با ساختار سه بعدی آن خواهد بود که تنش مکانیکی را به طور مساوی در یک منطقه بزرگ توزیع می کند. در مقابل، برخی دیگر از جاذبه های متعارف تر پس از چند بار کشیده شدن، تمایل به کاهش پیدا می کنند.

ساختار الکترودهای شفاف

الکترودهای شفاف از یک لایه از نانولوله های کربنی، پایبند به صمغ ساخته شده اند. بر خلاف اکسید قلع ایندیوم (که اغلب برای ایجاد الکترودهای شفاف برای مواردی مانند صفحه نمایش تخت، مورد استفاده قرار می گیرد)، مواد نانولوله در حالت کشیده شدن پاره نمی شوند، و در به صورت رسانا باقی می مانند.

ارتباط الکترودها با مدارات ساخته شده از خمیر شکل می گیرد که از همان صمغ به عنوان لایه، مخلوط با نقره تشکیل شده است. این لایه مانند الکترود، دست نخورده باقی می ماند و باز هم قادر به هدایت برق خواهد بود.

شرکت پاناسونیک در اوایل این هفته اعلام کرد که :”این مواد توسعه یافته جدید، در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی، از دستگاه های پوشیدنی تا سنسورها، نمایشگرها، و رباتها، گسترش یافته است “

 با وجود اینکه شاهد توسعه نقش گجت های پوشیدنی در زندگی هستیم، بدیهی است که ایجاد سخت افزار های بهینه برای آنها بسیار ضروری است. محققان در تلاش هستند تا انعطاف قطعات بکار رفته در گجت ها را بالا ببرند. آنها در نظر دارند از مواد طبیعی استفاده کنند.  در این راستا پاناسونیک غشایی با ساختار صمغ ایجاد کرده است، صمغ ها بسپارهای طبیعی و مصنوعی هستند.

لینک خبر در پاناسونیک

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است