خانه خبراخبار علمی پژوهشی تایید چهار عنصر جدول تناوبی

تایید چهار عنصر جدول تناوبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مندلیف

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از سرویس علمی ایسنا:اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی اعلام کرد: عناصر 115، 117 و 118 جدول تناوبی با تلاش مشترک دانشمندان آمریکایی و روسی کشف شدند و شواهد کافی وجود دارد که بر اساس آنها، این عناصر مورد تایید این اتحادیه قرار گرفته است.

مندلیف

عنصر ۱۱۳ هم توسط دانشمندان ژاپنی کشف شده و مورد تائید اتحادیه آیوپاک قرار گرفته است و تمام این عناصر به زودی نامگذاری می‌شوند تا با نماد شیمیایی Uu در هفتمین ردیف جدول مندلیف جای بگیرند.

این به آن معنی است که هفتمین ردیف جدول تناوبی به زودی به طور کامل پر می‌شود. پذیرفتن عناصر در چنین مدت زمان کوتاهی پیش از این مرسوم نبوده است.

این عناصر در خارج از محیط‌های آزمایشگاهی وجود ندارند و در دسته عناصر فوق سنگین جای داده می‌شوند، بسیار رادیواکتیو و ناپایدار هستند و تنها چند میلی ثانیه طول می‌کشد تا به عناصر دیگر تبدیل شوند.

تا پیش از این، جدول تناوبی ۱۱۸ عنصر داشت که ۱۱۴ عنصر به صورت رسمی از سوی اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی پذیرفته و نامگذاری شده‌ بودند، اما چهار عنصر دیگر مورد تائید رسمی قرار نگرفته بودند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است