خانه خبراخبار علمی پژوهشی ساخت نخستین الاستومرهای کریستال مایع

ساخت نخستین الاستومرهای کریستال مایع

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رادیودارو

دانشمندان دانشگاه ایالتی «کنت» موفق به ساخت اولین الاستومرهای کریستال مایع برای استفاده در حسگرهای پیشرفته شدند.

به گزارش مرجع پليمر در بازار ايران به نقل از ایسنا، پروفسور «پیتر پالفی موهورای» از دانشگاه ایالتی کنت، اخیرا بر اساس مطالعات پیشین که در سال 2001 با همکاری “بهمن طاهری” دانشمند ایرانی انجام داده بود، اولین الاستومرهای کریستال مایع کلستریک را تولید کرد که دارای ویژگی‌های خاصی هستند. الاستومرهای کریستال مایع (LCEs) در اصل لاستیک‌هایی با ویژگی‌های کریستال مایع هستند و دارای کاربردهای جذابی به ویژه در زمینه نور، فوتونیک، ارتباطات از راه دور و پزشکی هستند.

رادیودارو

به گفته وی این ویژگی‌ها الاستومرها را قادر می‌سازد تا نور لیزر را به دقت و بدون استفاده از آینه ساطع کنند. این مواد هنگامی که در معرض نور، حرارت، گاز و محرک‌های دیگر قرار می‌گیرند، انحنا یافته، خمیده می‌شوند، پیچ می‌خورند و کش می‌آیند و چون تا حد زیادی واکنشی هستند، برای کاربردهایی مانند تولید عضلات مصنوعی ، رگ‌های خونی، حسگرها، موتورهای ارتجاعی و سیستم‌های تحویل دارو ایده‌آل هستند.

پیش از این، برخی از دانشمندان بزرگ نشان داده بودند که کریستال‌های مایع در یک الاستومر کریستال مایع را می‌توان برای برگرداندن نور لیزر استفاده کرد؛ اما کنترل تنظیم این پرتو ممکن نبود. در حال حاضر، با استفاده از یک نوع جدید از الاستومر کریستال مایع کلستریک، آنها بر این محدودیت غلبه کردند.

در تست‌های آزمایشگاهی، یک حفره در الاستومر کریستال مایع با موفقیت برای تشکیل یک پرتو قابل تنظیم نور لیزر مورد استفاده قرار گرفت. پیتر پالفی موهورای اظهار کرد: این کیفیت می‌تواند ماده را برای برنامه‌های کاربردی سنجش مواد خاص ایده‌آل سازد. وی افزود: این ماده را می‌توان در کفش افراد دیابتی قرار داد و از آن برای اندازه‌گیری تنش برشی در پای آنها استفاده کرد.

نتایج مقاله این پژوهش در مجله Nature منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است