خانه علمی پژوهشیمقالات پچ تحویل داروی شخصی سازی شده قابل چاپ برای درمان موضعی بیماری‌های پوستی

پچ تحویل داروی شخصی سازی شده قابل چاپ برای درمان موضعی بیماری‌های پوستی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

تحویل دارو به صورت موضعی راه مطلوب برای درمان بیماری‌­های پوستی است. با این حال، بسیاری از چالش‌ها مانند تحویل دقیق دارو به مکان‌های خاص و کنترل مناسب دوز درمانی محلی باقی می‌مانند. در اینجا، سیستم تحویل داروی شخصی‌شده را بر اساس پچ طرح‌دار قابل چاپ با چاپ داروها با استفاده از چاپگر جوهرافشان اصلاح‌شده تحت هدایت درموسکوپی توصیف شده است. لایه بارگیری دارو و یک لایه محافظ روی بستر برای تولید پچ پوشش داده شد. هر دو داروی محلول در چربی و محلول در آب را می‌توان با دقت و وضوح بالا روی پچ چاپ نمود و کنترل دقیق دوز دارو با توجه به شرایط فردی (محل و شدت ضایعه) به دست آمد. امکان‌­سنجی درمان شخصی رنگدانه پوست را با کارایی بالا و عوارض جانبی محدود با استفاده از مدل موش نشان داده ­شد. این پچ تحویل داروی شخصی‌­سازی شده قابل چاپ نوید زیادی برای کاربردهای بالینی بالقوه، به ویژه برای درمان بیماری­های پوستی، دارد.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، سیستم دارورسانی موضعی شخصی بر اساس یک پچ قابل چاپ همراه با فناوری چاپ دارو با استفاده از یک چاپگر جوهر افشان معمولی تحت هدایت درموسکوپی ایجاد شده است. هنگام چاپ داروهای محلول در چربی و محلول در آب روی پچ‌ها، می‌توان به الگوهای دارویی با کیفیت بالا با دقت خوب دست یافت. توزیع دارویی این پچ‌­های چاپ شده و عملکرد نفوذ داروی آنها به شدت به توزیع ارزش مقیاس خاکستری الگوهای مورد استفاده برای چاپ بستگی دارد. پچ‌­های چاپ شده با دارو، درمان شخصی رنگدانه های پوست را با اثربخشی بالا و عوارض جانبی محدود امکان پذیر می‌­گرداند. این سیستم تحویل داروی چاپی می­‌تواند برای چاپ سایر عوامل درمانی، از جمله ماکرومولکول­ها، سلول­ها و فرمول­های دارویی برای داروهای موضعی شخصی­‌سازی شده، سازگار شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود ترکیب‌های آینده این سیستم با فناوری تشخیص پوست برپایه هوش مصنوعی (AI) به پیشرفت‌های بیشتری در دقت و کارایی آن برای درمان موضعی بیماری‌های پوستی دست یابد.

 

دانلود فایل : پچ تحویل داروی شخصی سازی شده قابل چاپ برای درمان موضعی بیماری­های پوستی

Reference:

Shao J, Zhang J, Villasis NA, Li X, Chen G, Chen G, Yu J, Zhang Y, Wang J, Gao Y, Lin J. Printable personalized drug delivery patch for the topical therapy of skin diseases. Matter. 2023 Jan 4;6(1):158-74.

DOI: 10.1016/j.matt.2022.09.018

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است