خانه علمی پژوهشیمقالات خواص چسبندگی باکتریایی پاریلن C و D رسوب شده بر پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان

خواص چسبندگی باکتریایی پاریلن C و D رسوب شده بر پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

پاریلن، پوششی محافظتی می‌باشد که به طور گسترده در کاربردهای پزشکی که اکنون مورد توجه قرار گرفته است، استفاده می‌شود. در این پژوهش، خواص چسبندگی باکتریایی پاریلن C و D پوشش داده شده بر روی بسترهای پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان (PDMS) با برچسب  PCPوPDP به ترتیب مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد که PCP و PDP دارای سطوح آبگریزی هستند و هر دو سطح PDMS با پوشش پاریلن دارای زبری بالاتری نسبت به PDMS بکر می‌باشند. سنجش چسبندگی باکتری در برابر باکتری‌های گرم-منفی اشریشیاکلی و باکتری‌های گرم-مثبت باسیلوس سوبتیلیس نشان می‌دهد که PCP قادر به کاهش چسبندگی باکتری‌ها می‌باشد، در حالی که PDP توانایی ضد چسبندگی محدودی دارد. قابلیت ضد چسبندگی PCP در برابر باکتری‌ها عمدتاً به دلیل زبری و ترکیب شیمیایی سطح مناسب آن می‌باشد، در حالی که PDP به دلیل انرژی آزاد سطح نامناسب آن، محدود است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که پاریلن C پتانسیل جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی اولیه را دارد، در حالی که پاریلن D پتانسیل محدودی را برای همان شرایط آزمایش شده نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری

به دلیل زبری سطح و ترکیب شیمیایی مناسب، PCP توانایی خوبی برای جلوگیری از نشست زود هنگام اشریشیاکلی و باسیلوس سوبتیلیس بر روی سطوح دارد که کاربرد بالقوه آن را در تجهیزات پزشکی نشان می‌دهد. با این حال، پژوهش حاضر در شرایط آزمایشگاهی انجام می‌شود؛ بنابراین، سنجش چسبندگی باکتری در محیط‌های پزشکی در مطالعات آینده ضروری‌ می‌باشد. این پژوهش نشان می‌دهد که پاریلن D یک سطح آبگریز دارد و مقدار SFE آن می‌باشد، که می‌تواند به گزارش‌ها اضافه شود. اگرچه پاریلن D مقاومت دمایی بالاتری نسبت به پاریلن C دارد، اما در مقایسه با مورد دوم در این پژوهش قابلیت قابل توجهی برای جلوگیری از نشست اولیه باکتری‌ها ندارد. بنابراین، پاریلن D را نمی‌توان برای کاربردهای ذکر شده در شرایط آزمایش شده استفاده نمود. بنابراین، پوشش و شرایط نیاز به بررسی بیشتری برای بهبود و تنظیم اثر ضد چسبندگی دارند. با توجه به مزایای متعدد پوشش‌های پاریلن، انتظار می‌رود تعداد فزاینده‌ای از پژوهش‌ها برای غلبه‌بر محدودیت‌های موجود انجام شود.

 

دانلود فایل : خواص چسبندگی باکتریایی پاریلن C و D رسوب شده بر پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان

 

Reference

Han, B., Wang, H., Bing, W., & Jin, H. (2022). Bacterial adhesion properties of parylene C and D deposited on polydimethylsiloxane. New Journal of Chemistry46(18), 8773-8778.

DOI: 10.1039/d1nj06223a

ترجمه و ویرایش: جواد برزوئی

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است