خانه علمی پژوهشیمقالات پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده فناوری سنجش پوشیدنی

پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده فناوری سنجش پوشیدنی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده فناوری سنجش پوشیدنی برای کاربردهای مراقبت‌های بهداشتی

چکیده

حوزه فناوری پوشیدنی به طور مداوم در حال رشد است. با پیشرفت فناوری پوشیدنی و افزایش نیاز به نظارت بر آنالیت در زمان واقعی، محققان تشویق می‌­شوند تا دستگاه‌های نظارتی پوشیدنی مضاعف طراحی نمایند. سیستم‌های نظارت پوشیدنی در واقع به عنوان نسل بعدی لوازم الکترونیکی قابل حمل شخصی مورد استقبال قرار می‌گیرند. سیستم‌های بهداشتی پوشیدنی عصر جدیدی را برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها به‌عنوان علم مواد، نوآوری در تولید، ساخت مدارهای مجتمع و پیشرفت طراحی سازه آغاز خواهند نمود. پوشیدنی‌­ها در صنایع مختلفی از جمله کشاورزی، ورزش و سیستم های ناوبری مراقبت های بهداشتی استفاده می شوند. ارتباط دستگاه‌­های پوشیدنی در حوزه مراقبت­‌های بهداشتی سفارشی شده در این پژوهش و همچنین توسعه مفهومی آینده آنها مورد بحث قرار گرفته است. بخش آخر شامل نتیجه گیری­‌هایی است که بر چالش­‌های اساسی و پیشرفت های نوظهور در حوزه دستگاه‌­های بهداشتی پوشیدنی تمرکز دارد.

 

نتیجه­‌گیری

حسگرهای پوشیدنی و سیستم‌های مراقبت بهداشتی مرتبط نشان داده‌اند که راه‌حل مناسبی برای چالش ارائه خدمات پزشکی کارآمد در زمان واقعی هستند. درمان پیشگیرانه و کمک به افراد در تغییر سبک زندگی ناسالم در نتیجه مسائل جهانی مانند پیری جمعیت و افزایش هزینه‌­های بهداشتی بسیار بااهمیت می­‌گردد. نیاز فوری جهانی به کیفیت، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن مراقبت‌های بهداشتی بهتر، ناگزیر به نظارت دقیق و کامل بیماران از طریق تجهیزات پوشیدنی برای آموزش سلامت می‌شود. تجهیزات پوشیدنی داده‌های مختلفی از جمله سیگنال‌های متصل به بدن و فعالیت‌های انسان را تجزیه و تحلیل و انتقال می‌دهند. فن‌آوری‌های آموزش سلامت پوشیدنی تعداد زیادی از مسائل تحقیقاتی جدید را ارائه می‌­نمایند و در عین حال راه‌حل‌هایی را برای برخی از نگرانی‌های مطرح شده قبلی ارائه می‌نمایند. موضوعات مربوط به حریم خصوصی، دقت خوانش حسگرها و سازگاری با اکوسیستم­‌های پزشکی تنها تعدادی از آنهاست. در کنار این موضوعات، جامعه پژوهشی وظایف مهمی در حوزه بهداشت و درمان دارد. در نتیجه، ظاهر شدن پوشیدنی‌­ها در قفسه فروشگاه‌­ها مدتی به طول می‌­انجامد. اصول الکتروشیمی در شرایط پوشیدنی، الگوریتم‌های نرم‌افزاری برای اصلاح مصنوعات سیگنال در تشخیص پوشیدنی بلادرنگ، حسگرهای قابل اعتماد برای سنجش طولانی‌مدت پوشیدنی در مایع بدن، پلت‌فرم‌هایی برای آزمایش حسگرهای جدید توسعه‌یافته، اعتبارسنجی نتایج آزمایش، روش‌های نمونه‌برداری تکرارپذیر و استاندارد و اهمیت بالینی داده‌های آزمایش پوشیدنی همگی مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

دانلود فایل : پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده فناوری سنجش پوشیدنی برای کاربردهای مراقبت‌های بهداشتی

 

Reference:

Sharma A, Singh A, Gupta V, Arya S. Advancements and future prospects of wearable sensing technology for healthcare applications. Sensors & Diagnostics. 2022;1(3):387-404.

DOI:10.1039/d2sd00005a

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است