خانه علمی پژوهشیمقالات تثبیت برس poly-L-lysine از طریق پلیمریزاسیون

تثبیت برس poly-L-lysine از طریق پلیمریزاسیون

توسط یگانه زیارتی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

تثبیت برس poly-L-lysine از طریق پلیمریزاسیون آغاز شده سطحی برای ایجاد پوشش آنتی‌باکتریال طولانی مدت برای کاتتر سیلیکونی

چکیده

کلونیزاسیون باکتریایی کاتتر ساکن همچنان تهدید بزرگی در واحدهای مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان می‌باشد. بنابراین، توسعه روش‌هایی برای جلوگیری از عفونت‌های مرتبط با کاتتر(CAIs) تقاضای زیادی دارد. در این پژوهش، برای اعطای خواص ضد باکتریایی طولانی مدت به کاتتر سیلیکونی، برس ضد میکروبی پلی-ال-لیزین (PLL) بر روی سطح کاتتر از طریق پلیمریزاسیون حلقه باز آغاز شده سطحی ایجاد می‌شود. خصوصیات سطحی تثبیت موفقیت آمیز PLL را تایید می‌نماید. کاتتر متصل به PLL فعالیت ضد باکتریایی قوی در برابر عفونت‌های مجاری ادراری مرتبط با کاتتر (CAUTIs) نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، پس از غوطه‌ور شدن در مایع بدن شبیه‌سازی شده به مدت 28 روز یا انکوباسیون در دمای 60 درجه سانتی‌گراد به مدت 65 روز، خواص ضد باکتریایی کاتتر متصل به PLL همچنان حفظ می‌شود. علاوه‌بر این، کاتتر متصل به PLL فعالیت ضد عفونت و زیست‌سازگاری خوبی را در داخل بدن نشان می‌دهد. سطوح متصل به PLL پتانسیل زیادی در توسعه کاتتر سیلیکونی ضد باکتری برای مبارزه با CAI در کاربردهای بالینی دارند.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، PLL ضد میکروبی بر روی سطح SP و CA از طریق پلیمریزاسیون حلقه باز سطحی TFA-Lys NCA ایجاد می‌شود. همانطور که انتظار می‌رود، چگالی PLL تثبیت شده و پتانسیل سطحی را می‌توان با افزایش غلظت پلیمریزاسیون TFA-Lys NCA افزایش داد و سطوح را با خواص ضد میکروبی قوی در برابر باکتری‌های مرتبط با CAUTI ارائه نمود. علاوه‌بر این، خواص ضد باکتریایی طولانی مدت CA-PLL2.5 و CA-PLL5.0 پس از غوطه‌ور شدن در SBF به مدت 28 روز یا انکوباسیون در دمای 60 درجه سانتی‌گراد به مدت 65 روز حفظ می‌شود که در عمل بالینی بسیار مورد نظر می‌باشد. مهم‌تر از همه، فعالیت ضد عفونت و زیست‌سازگاری در داخل بدن توسط نتایج میکروبیولوژیکی، بافت‌شناسی و ایمونوهیستولوژیک آزمایش‌های عفونت کاشت زیر جلدی تأیید می‌شود. نتایج بطور کلی نشان می‌دهد که سطوح متصل به PLL پتانسیل زیادی در توسعه کاتتر سیلیکونی ضد باکتری برای مبارزه با CAI دارند.

دانلود فایل : تثبیت برس poly-L-lysine از طریق پلیمریزاسیون آغاز شده سطحی برای ایجاد پوشش آنتی‌باکتریال طولانی مدت برای کاتتر سیلیکونی

 

Reference

Liu, J., Xu, Y., Lin, X., Ma, N., Zhu, Q., Yang, K., ... & Zhang, W. (2023). Immobilization of poly-L-lysine brush via surface initiated polymerization for the development of long-term antibacterial coating for silicone catheter. Colloids and Surfaces B: Biointerfaces221, 113015.

https://doi.org/10.1016/j.colsurfb.2022.113015

ترجمه و ویرایش: جواد برزوئی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است