خانه علمی پژوهشیمقالات جداکننده پلی‌وینیل الکل(PVA) تقویت شده با میکروکره‌های سلولزی برای باتری‌های لیتیوم یونی با کارایی بالا

جداکننده پلی‌وینیل الکل(PVA) تقویت شده با میکروکره‌های سلولزی برای باتری‌های لیتیوم یونی با کارایی بالا

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

جداکننده‌ها معمولاً نقش مهمی در افزایش عملکرد الکتروشیمیایی باتری‌های لیتیوم یون (LIBs) ایفا می­‌نمایند، درحالیکه آماده‌سازی جداکننده‌ها از عملکرد الکتروشیمیایی خوب و پایداری بالا رنج می‌برد. در این مطالعه، میکروکره‌های سلولز متخلخل بازسازی شده (RCM) به­‌طور ابتکاری ساخته شدند و جداکننده‌های زیست‌تخریب‌پذیر RCM/PVA با اختلاط ساده و جایگزینی حلال‌ با موفقیت آماده گشتند. جالب‌توجه است که RCM با وجود گروه‌های کربوکسیلیک غنی، نه‌تنها به‌عنوان نانوپرکننده عمل می‌نماید؛ بلکه خواص مقاومتی شبکه متخلخل سه‌بعدی را افزایش می‌دهد، همچنین انتقال +Li را (به‎‌­دلیل بر همکنش‌‌های COO– و+Li) افزایش می‌دهد و در نتیجه عدد انتقال +Li فوق‌العاده 0/54 را برای جداکننده RCM/PVA ایجاد می­‌نماید. علاوه‌­بر این، جداکننده RCM/PVA پایداری حرارتی عالی و نرخ جذب مایع بالا (481/25%) را نشان می‌­دهد. سلول  LiFePO4/3% RCM-HCl/PVA/Li  ظرفیت تخلیه بالای  را پس از 200 چرخه در نرخ جریان 1C نشان داد. این کار فناوری جدیدی را در مورد ساخت جداکننده‌های زیست تخریب‌پذیر برای LIB از طریق استراتژی جدید و مقرون‌به‌صرفه فراهم می‌نماید.

نتیجه­‌گیری

در این مطالعه، میکرو کره‌های سلولز احیا شده متخلخل با ترکیب سوسپانسیون فاز معکوس و روش جایگزینی حلال با موفقیت ساخته شدند. در نتیجه RCM به‌دست‌آمده، با گروه‌های کربوکسیلیک غنی در سطح و داخل ساختار متخلخل، متعاقباً در تهیه غشاهای RCM/PVA که به‌عنوان جداکننده‌های LIBها استفاده می‌شوند، بهره گرفته شد. وجود RCM نه‌تنها به‌عنوان پرکننده‌های نانو عمل می‌کند؛ بلکه خواص استحکام شبکه سه‌بعدی RCM/PVA را افزایش می‌دهد، و همچنین به دلیل وجود -COO- فراوان، انتقال +Li را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه، جداکننده RCM/PVA استحکام مکانیکی و عملکرد الکتروشیمیایی عالی را نشان می‌­دهد. جذب الکترولیت و هدایت یونی جداکننده‌­های مبتنی‌­بر RCM به ترتیب   بود. علاوه‌­بر این، جداکننده %3 RCM-HCl/PVA  چرخه پایداری با ظرفیت تخلیه (حفظ 91/87%) و راندمان کولن 99/43 % پس از 200 چرخه نشان داده و همچنین بهبود خواص مکانیکی جداکننده‌­ها، ایمنی و پایداری حرارتی را بهبود می‌­بخشد. به‌­طور خلاصه، این مطالعه استراتژی امیدوارکننده برای تهیه جداکننده های سبز، پایدار و مقرون به‌­صرفه برای LIB ارائه می­‌دهد.

دانلود فایل :  جداکننده پلی‌وینیل الکل (PVA) تقویت شده با میکروکره‌های سلولزی برای باتری‌های لیتیوم یونی با کارایی بالا

Reference

Xia Y, Li X, Zhuang J, Yuan Y, Wang W. Cellulose microspheres enhanced polyvinyl alcohol separator for high-performance lithium-ion batteries. Carbohydrate Polymers. 2023 Jan 15;300:120231.

DOI: 10.1016/j.carbpol.2022.120231

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است