خانه علمی پژوهشیمقالات تهیه و شناسایی نانوالیاف PVA با لاتانوپروست به‌عنوان سیستم دارورسانی چشمی برای درمان گلوکوم

تهیه و شناسایی نانوالیاف PVA با لاتانوپروست به‌عنوان سیستم دارورسانی چشمی برای درمان گلوکوم

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :

چکیده

در این مطالعه، نانوالیاف پلی­‌وینیل الکل (PVA/LAT) بارگذاری شده با latanoprost به­‌عنوان سیستم دارورسانی چشمی برای درمان گلوکوم توسعه‌­یافت. نانوالیاف از طریق الکتروریسی ساخته‌­شده و توسط گلوتارآلدئید به هم متصل شدند. مطالعات هویت­‌شناسی توسط میکروسکوپ الکترونی روبشی، طیف‌سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه، آنالیز Brunauer، Emmett و Teller، اندازه‌گیری زاویه تماس آب، و همچنین مطالعات تورم و تخریب انجام شد. نانوالیاف PVA/LAT که با محلول گلوتارآلدئید 0/5 درصد به مدت 20 دقیقه به صورت عرضی پیوند خورده بودند، رهایش تجمعی 52 درصد به مدت 23 روز داشتند. نتایج نشان داد که نانوالیاف PVA/LAT دارای پتانسیل استفاده به عنوان یک سیستم دارورسانی چشمی برای درمان گلوکوم هستند.

نتیجه­‌گیری

در این مطالعه، latanoprost با موفقیت در نانوالیاف PVA از طریق روش الکتروریسی بارگذاری شد، و نانوالیاف PVA/LAT توسط GAشبکه­‌ای شدند. پروفایل رهایش دارو برای ارزیابی پتانسیل استفاده از نانوالیاف به‌عنوان سیستم دارورسانی چشمی برای درمان گلوکوم تعیین شد. نانوالیاف از طریق آنالیزهای SEM، FTIR، BET و اندازه‌گیری‌های WCA مشخص شدند. ویژگی‌های تورم و تخریب نانوالیاف و همچنین تخلخل (%) و ضخامت مورد بررسی قرار گرفت. مساحت سطح ویژه نانوالیاف 32/77 m2/g تعیین شد. تخلخل، درجه تورم و کاهش وزن نانوالیاف به ترتیب 64، 288 و 7 درصد تعیین شد و پس از بارگذاری لاتانوپروست کاهش یافت. WCA نانوالیاف PVA/LAT در مقایسه با نانوالیاف PVA به‌­دلیل آبگریزی لاتانوپروست افزایش یافت. نانوالیاف PVA/LAT که با محلول GA 5/0 درصد به مدت 20 دقیقه شبکه­ای شده بودند، انتشار تجمعی لاتانوپروست 52 درصد را به مدت 23 روز نشان دادند و رهایش به پایان نرسید. داده‌های انتشار از مدل‌های جنبشی هیگوچی و کورسمایر-پپس پیروی می‌نمایند و از طریق با انتشار رخ می‌دهند. رهاسازی کنترل شده لاتانوپروست از نانوالیاف PVA/LAT طی 23 روز به دست آمد که پتانسیل کاربرد بالای نانوالیاف را به­‌عنوان سیستم دارورسانی چشمی برای درمان گلوکوم نشان داد. مطالعات داخلی بیشتر برای ارزیابی نانوالیاف PVA/LAT در کاهش IOP برنامه ریزی خواهد شد.

دانلود فایل : تهیه و شناسایی نانوالیاف PVA با لاتانوپروست به­‌عنوان سیستم دارورسانی چشمی برای درمان گلوکوم

Reference

Altuntuğ Cesur Mİ, Osman B, Tümay Özer E, Kanmaz D, Baykara M, Karaca E. Preparation and characterization of latanoprost-loaded PVA nanofibers as an ocular drug delivery system for glaucoma treatment. International Journal of Polymeric Materials and Polymeric Biomaterials. 2023 May 15:1-0.

DOI: 10.1080/00914037.2023.2213387

ترجمه و ویرایش : هانیه میران موسوی

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است