خانه کتاب ها کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما

کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 


نویسنده :
جانوی گو

انتشارات: Elsevier

تاریخ انتشار ویرایش اول: 20 ژانویه 2023

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : کتاب حاضر، خلاصه‌ای از آخرین پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در سراسر جهان را در اختیار محققین قرار می‌دهد. این کتاب، دارای هشت فصل می‌باشد. پس از مقدمه، ابتدا روش‌های اندازه‌گیری ضریب رسانش گرما (λ) و همچنین، نظریه‌ها و مکانیسم‌های رسانش گرمایی، ارائه می‌گردد. سپس، با کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما از جنبه‌های بافت پلیمرها، بتونه‌های رسانای گرما، ترکیب‌های پلیمری و مقاومت گرمایی سطحی، آشنا خواهیم شد. نهایتاً، جزئیات مربوط به کاربردهای مختلف کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما ارائه خواهد گردید. فصل اول این کتاب، توسط پروفسور جانوی گو نوشته شده است و در آن، برمبنای مفاهیم پایه، قوانین اساسی رسانش گرمایی، خواص هدایت گرمایی مواد جامد و طبقه‌بندی مواد پلیمری رسانای گرما، مقدمه‌ای از کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما ارائه گردیده است.

فصل دوم، توسط ژیائو ژونگ، دکتر زوتانگ یانگو پروفسور جانوی گو نوشته شده است، که به معرفی روش‌های اندازه‌گیری ضریب رسانش گرما (λ) و اصول متناظر آن در مقوله‌های مختلف می‌پردازد و مزایا و معایب هر روش و سناریوهای مربوطه را مورد بررسی قرار می‌دهد. فصل سوم، توسط تنگبو ما، کونپنگ روآن و پروفسور جانوی گو نوشته شده است، که با نظریه‌های بنیادی رسانش گرمایی شروع می‌شود و در ادامه، به معرفی پیشرفت‌های تحقیقاتی صورت‌گرفته در زمینه مکانیسم‌های اصلی و مدل‌های تئوری کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما می‌پردازد. فصل چهارم، توسط کونپنگ روآن، دکتر زوتانگ یانگ و پروفسور جانوی گو نوشته شده است و عمدتاً، دو جنبه را پوشش می‌دهد: پلیمرهای گرماسختی که ذاتاً رسانای گرما هستند و پلیمرهای گرمانرمی که ذاتاً رسانای گرما می‌باشند.

فصل پنجم، توسط ییژین هان، دکتر یونگ‌کیانگ گو و پروفسور جانوی گو نوشته شده است و در آن، ویژگی‌های فیزیکوشیمیایی، روش‌های آماده‌سازی و زمینه‌های کاربرد سه نوع از بتونه‌های رسانای گرما، شامل بتونه‌های فلزی، کربنی و سرامیکی تشریح می‌شود و آخرین روندهای تحقیقاتی، به‌طور خلاصه مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل ششم، توسط دکتر یونگ‌کیانگ گو، یالی ژانگ و پروفسور جانوی گو نوشته شده است و در آن، جزئیات مربوط به‌ طبقه‌بندی، فاکتورهای اثرگذار و پیشرفت‌های تحقیقاتی کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما بیان می‌گردد و نهایتاً، روند توسعه این کامپوزیت‌ها در سال‌های آینده نیز پیش‌بینی می‌شود.

فصل هفتم، توسط کونپنگ روآن، دکتر یونگ‌کیانگ گو و پرفسور جانوی گو نوشته شده است و به معرفی مفاهیم بنیادی مقاومت گرمایی سطحی در کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما و همچنین، پیشرفت‌های تحقیقاتی صورت گرفته در مُدل‌های تئوری و روش‌های اندازه‌گیری این نوع از مقاومت، پرداخته می‌شود. فصل هشتم، توسط پروفسور جانوی گو و دکتر یونگ‌کیانگ گو نوشته شده است و در آن، جزئیات مربوط به کاربرد کامپوزیت‌های پلیمری رسانای گرما، شامل پلاستیک‌های رسانای گرما، لاستیک‌های رسانای گرما، چسب‌های رسانای گرما و پوشش‌های رسانای گرما، تشریح می‌گردد.   اطلاعات بیشتر

 

مریم مهاجر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است