خانه خبراخبار علمی پژوهشی انرژی بادی جهانی در آستانه بیش از یک تراوات تا پایان سال 2023

انرژی بادی جهانی در آستانه بیش از یک تراوات تا پایان سال 2023

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :به گزارش اخبار بازار گاز و نفت، به نظر می‌رسد با پایان سال ۲۰۲۳، بازار انرژی بادی جهان به بیش از یک تراوات ظرفیت نصب شده برسد. لوک لوانیوسکی[1] رئیس مرکز پژوهش وود مکنزی می‌گوید: بعد از بیش از ۴۰ سال نیاز به رسیدن به یک تراوات ظرفیت نصب شده، صنایع بادی در هشت سال آینده به دومین یک تراوات نصب شده خواهند رسید که رشد چشم‌گیری است. در دهه آینده نیز با رشد این بخش و نوآوری فناوری و توسعه زنجیره تامین، تمرکز بر باد فراساحلی نیز تشدید خواهد شد و توسعه بخش فراساحلی در مناطق مختلف در دسترس‌تر می‌گردد. بخش بادی فراساحلی جهانی تا سال 2032 رشد هفت برابری را تجربه خواهد نمود و سهم %26 از ظرفیت کل را در چشم‌انداز ده ساله به خود اختصاص خواهد داد. بر‌اساس یافته‌های وود مکنزی، توسعه‌دهندگان در دهه آینده ظرفیت فراساحلی را در 30 کشور اضافه خواهند نمود، اگرچه کشورهای اروپایی و چین %81 از ظرفیت‌های فراساحلی جهانی را در چشم‌انداز 10 ساله به خود اختصاص می‌دهند.

لواندوفسکی گفت: اگر ما نگاهی دقیق‌تر به چین بیندازیم، ظرفیت جدید متصل به شبکه در این منطقه در سال 2022 نسبت به سال گذشته %21 کاهش یافته است، در درجه اول به دلیل سیاست منع سخت‌گیرانه که به‌طور قابل توجهی افزایش ظرفیت را در سه‌ماهه چهارم محدود می‌کند. پروژه‌هایی که نمی‌توانند در سه ماهه چهارم به هم متصل گردند، به تقویت چشم‌انداز چین برای سال 2023 کمک خواهند نمود.

بازار برق بادی چین در سال 2023 با توسعه‌دهندگان تقریباً دو برابر ظرفیت سالانه در سال، پس از یک سال رکورد برای سفارشات جدید توربین بادی در این کشور به شدت رونق خواهد گرفت. در چشم‌انداز 10 ساله، افزایش ظرفیت سالانه در چین به‌طور متوسط 80 گیگاوات خواهد بود و %50 از ظرفیت جدید در سطح جهان را تشکیل می‌دهد. بدون احتساب چین، سایر نقاط جهان در سال 2022، 44 گیگاوات اضافه نمودند که نسبت به سال قبل %4 کاهش داشت. ترکیب چالش‌برانگیز تورم و اختلال زنجیره تامین، باعث شد بیش از 3 گیگاوات پروژه تا سال 2023 و پس از آن به تعویق بیفتد و چشم انداز کوتاه مدت را تقویت کند. برای ایالات متحده، توسعه‌دهندگان منتظر راهنمای واجد شرایط بودن اعتبار مالیاتی از سوی خزانه‌داری ایالات متحده با عدم قطعیت مداوم تاثیرگذار بر نصب‌های کوتاه مدت هستند. با این حال، با وضوح سیاست، تصویب و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انتقال و توسعه زنجیره تامین نوپای بازار فراساحلی، افزایش‌های سالانه تشدید گردیده و از سال 2026 تا 2032 به‌طور متوسط 20 گیگاوات در سال خواهد بود.

در چشم‌انداز10 ساله، بیش از 343 گیگاوات به ظرفیت فراساحلی و خشکی در اروپا افزوده خواهد شد، چرا که بحران انرژی، چندین کشور را به تقویت اهداف ظرفیت موجود برانگیخته است. باد فراساحلی %39 از ظرفیت جدید را تشکیل می‌دهد، اگرچه رشد بخش خشکی در بازارهای نوظهور در اروپای شرقی و ازبکستان و تقویت مجدد ناوگان قدیمی در بازارهای بالغ‌تر، از جمله آلمان و اسپانیا نیز به این امر کمک خواهد نمود.

هیدروژن سبز، از تقاضا در خاورمیانه و آفریقا پشتیبانی می‌نماید که در نتیجه آن 72 گیگاوات ظرفیت کل در طول پیش‌بینی 10 ساله، افزایش می‌یابد. توسعه در این منطقه در کوتاه‌مدت اندک باقی می‌ماند، اما از مرز 5 گیگاوات سالانه در سال 2025 فراتر خواهد رفت و تا سال 2032 با همان سرعت با متوسط نرخ رشد سالانه %42 برای دوره پیش‌بینی شده ادامه می‌دهد.

کربن‌زدایی بی‌سابقه و حمایت از سیاست امنیت انرژی در ایالات متحده و اروپا به صنعت کمک می‌کند تا از عوارض همه‌گیری کووید-19 بهبود یابد. لواندوفسکی در پایان گفت: این بازارها همچنین تمرکز جدیدی بر تقویت مجدد به منظور احیای دارایی‌هایی که در سال‌های اولیه سفر صنعت به “یک تراوات” ساخته شده بودند را تجربه خواهند کرد.

 

[1] Luke Lewandowski

 

 

source : www.renewableenergymagazine.com/wind

ترجمه و ویرایش : زهرا تارخ

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است