خانه خبراخبار علمی پژوهشی غشای قابل جذب بیولوژیکی برای بهبود زخم‌های داخلی و خارجی

غشای قابل جذب بیولوژیکی برای بهبود زخم‌های داخلی و خارجی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : محققان فراونهوفر موفق شده‌اند که غشایی الکتروریسی تولید نمایند که جنس این غشا از سیلیکاژل هست و این غشا فاقد خواص سیتوتوکسیک و ژنوتوکسیک است. این زمینه از ساختارهای فیبری که در بافت همبند ایجاد می‌شوند، الگو‌برداری می‌نماید. این غشا به‌ویژه برای کاربردهای ترمیمی ویژگی منحصر به فردی دارند؛ به‌عنوان مثال برای بهبود بهتر زخم.

درمان زخم‌های بزرگ و داخلی چالش‌برانگیز است و می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. موسسه تحقیقاتی سیلیکات فراونهوفر و مؤسسه سم‌شناسی و پزشکی تجربی فراونهوفر غشایی با خاصیت جذب‌شوندگی زیستی را ایجاد نموده‌اند که به بهبود زخم کمک می‌نماید و در بدن به‌طور کامل به ماده‌ای طبیعی تجزیه می‌شود.

این غشا اساساً از تار و رشته‌های غیر‌بافتی در موسسه فراونهوفر ایجاد شده است که ویژگی‌های درمانی این غشا پیش‌تر از نظر پزشکی برای بازسازی زخم‌های مزمن مانند زخم پای دیابتی مورد تایید قرار گرفته است. این ماده در بازه زمانی شش تا هشت هفته همزمان با بهبود زخم به‌طور کامل در بدن تجزیه و حل می‌شود. طی تحقیقات انجام شده محققان توانستند قطر رشته‌های 50 میکرومتری را بیش از 50 برابر کاهش دهند، در نتیجه قطر رشته‌ها به کمتر از یک میکرومتر رسیده است. این تیم تحقیقاتی برای تولید رشته‌ها از روش الکتروریسی بهره برده‌اند. در نتیجه محققان توانسته‌اند سل سیلیکاژل را با غشای سیلیکاژل مشبک ساخته شده از رشته‌های با قطر تقریبی یک میکرون، بریسند. همچنین محققان در بعضی موارد حتی قطر 100 نانومتر را تولید نموده‌اند. باستین کریست، محقق ISC در وورتسبورگ اظهار می‌دارد: “این سیستم رشته‌ای رفتاری بافت خارج سلولی دارند که در بافت همبند ایجاد می‌شود و توسط سلول‌های انسانی برای بازسازی پذیرفته شده‌اند و پس زده نمی‌شوند. این رشته‌ها باعث هیچ واکنش جسم خارجی در بدن نمی‌شوند”. غشای جدید سیلیکاژل در اثر تجزیه فقط محصولی به نام اسید مونوسیلیک آزاد می‌نماید که این محصول ویژگی‌های بازسازی کننده‌ای در بدن ایجاد می‌نماید و در نتیجه زخم‌ها را بهبود می‌بخشد. باستین کریست با همکارانش سنتز و پردازش این ماده را به عهده گرفتند.

 

دانلود متن کامل : غشای قابل جذب بیولوژیکی برای بهبود زخم‌های داخلی و خارجی

منبع : www.fraunhofer.de

ترجمه و ویرایش : مریم مهاجر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است