خانه خبراخبار علمی پژوهشی استخراج دی‌‌اکسید کربن از دریا

استخراج دی‌‌اکسید کربن از دریا

توسط منیره جوادی
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : رویه‌ای جدید برای حذف گازهای گلخانه‌ای از اقیانوس می‌تواند به مراتب کارآمدتر از سیستم‌های کنونی برای حذف آن از هوا باشد.

 تیم‌های تحقیقاتی در سراسر جهان سال‌هاست که با ادامه‌ی تجمع دی‌‌اکسید کربن در جو زمین، در جستجو‌ی راه‌هایی برای حذف موثر این گاز از هوا هستند. در همین حین، «مخزن جذب‌کننده» شماره یک جهان که دی اکسید کربن جو در آن جذب می‌شود، اقیانوس است که حدود 30 تا 40 درصد از کل گاز تولید شده از فعالیت‌های انسانی را جذب می‌کند.

به‌تازگی، امکان حذف مستقیم دی‌اکسید کربن از آب اقیانوس‌ها به عنوان احتمال امیدوارکننده‌ی دیگری برای کاهش انتشار  CO2مطرح شده است، که به‌طور بالقوه ممکن است روزی منجر به انتشار کلی منفی آن شود. با اینکه چند شرکت در تلاش برای ورود به این حوزه هستند، اما مانند سیستم‌های جذب دی‌اکسید کربن از هوا، این ایده نیز هنوز به شکل گسترده به‌کار گرفته نشده است.

تیمی از محققان دانشگاه MIT اظهار می‌دارند که ممکن است کلیدی برای مکانیسمی به‌خوبی کارآمد و ارزان برای حذف این گاز را یافته‌ باشند. در هفته جاری، مقاله حاوی یافته‌های پژوهش حاضر توسط اساتید دانشگاه MIT، به نام‌های الن هاتون وکریپا وارانسی، سون کیم و دانشجویان فارغ التحصیل مایکل نیتزچه، سایمون روفر و جک لیک، در مجله‌ی “انرژی و علوم محیطی”، منتشر شده است.

 

 

دانلود متن کامل خبر : استخراج دی‌‌اکسید کربن از دریا

مقاله مرتبط : استخراج دی‌‌اکسید کربن از دریا

news.mit.edu : منبع

 ترجمه و ویرایش : مریم مهاجر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است