خانه خبرنمايشگاه ها BASF فناوری پخت سرد را برای اجزای پلی‌اورتانی کفش‌ به نمایش می‌گذارد

BASF فناوری پخت سرد را برای اجزای پلی‌اورتانی کفش‌ به نمایش می‌گذارد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

ارزیابی چرخه عمر کاربرد کفش‌های پلی یورتان نشان می‌دهد که فناوری پخت سرد 89 درصد انرژی کمتری نسبت به پخت حرارتی مصرف می‌نماید.

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): نمایشگاه صنعت پلاستیک چین[1] 2023، در شهر شنزن[2] این کشور در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۰ آوریل برگزار خواهد شد. شرکت تامین‌کننده مواد، BASF جزیی از کفش ساخته شده با استفاده از مواد الاستوپان پلی‌یورتان[3] و فناوری پخت سرد، را به نمایش خواهد گذاشت. بر اساس ارزیابی چرخه‌ی عمر[4] این بخش از کفش توسط موسسه‌ی مستقل Intertek، فناوری پخت سرد در مقایسه با پخت حرارتی رایج، به مقدار قابل توجهی، انتشار گازهای گلخانه‌ای، مصرف آب و انرژی طی مراحل تولید را کاهش می‌دهد.

یونلانگ ما، مدیر کل دپارتمان نوآوری‌های سبز Intertek اظهار می‌دارد: « این فناوری برای فرآیند فومینگ، به گرما نیاز ندارد، بنابراین فناوری پخت سرد در مقایسه با پخت حرارتی، از لحاظ بهره‌وری انرژی حدود ۸۹ درصد کارآمدتر است. مصرف آب طی فرآیند تولید، ۸۱ درصد کم‌تر از پخت حرارتی بود. انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز حدود ۷۶ درصد کاهش یافت.»

علاوه بر این، فناوری پخت سرد به استفاده از عامل‌های رهاسازی محصول از قالب نیاز ندارد. این فناوری هم‌چنین، امکان تولید در دمای اتاق را فراهم می‌سازد. از آن‌جایی که فرآیند گرمایش حذف می‌شود، فرآیند تولید نیز ساده‌تر می‌شود.

اندی پُستلِتوایت، معاون اول Performance Materials Asia Pacific اظهار می‌دارد: «مطالعه‌ی LCA، نشان می‌دهد که محصولات ساخته ‌شده با استفاده از راه‌حل‌های الاستوپان و فناوری پخت سرد، باعث ایجاد تفاوت در راستای آینده‌ای پایدارتر می‌شود. هم‌چنین، بخشی از تلاش‌های پیوسته‌ی BASF، تشویق مشتریان با راه‌حل‌های نوآورانه است؛ که این راه‌حل‌ها در بازار کفش‌های پایدارتر، گوی سبقت را از سایر رقبا می‌ربایند».

تولید‌کنندگان پیشرو کفش تا کنون از راه‌حل پلی‌یورتانBASF بر پایه فناوری پخت سرد برای تولید اجزای کفش استفاده نموده‌اند. جزئیات مطالعه‌ی LCA و فناوری پخت سرد الاستوپان، حین رویداد گفتگو‌ محور فناورانه در Chinaplas و در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۳ ارائه خواهد شد.

 

[1] Chinaplas

[2] Shenzhen

[3] polyurethane (PU)

[4] life-cycle assessment (LCA)

منبع : www.plasticstoday.com

ترجمه و ویرایش : مریم مهاجر

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است