خانه خبر Fairbrics، برای عرضه الیاف پلی‌استر با پایه دی اکسید کربن به بازار و کاهش ترکیبات کربنی ساطع شده از صنعت نساجی، 22 میلیون یورو منابع مالی خود را افزایش می دهد

Fairbrics، برای عرضه الیاف پلی‌استر با پایه دی اکسید کربن به بازار و کاهش ترکیبات کربنی ساطع شده از صنعت نساجی، 22 میلیون یورو منابع مالی خود را افزایش می دهد

توسط یگانه زیارتی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : 

 

  • اتحادیه اروپا کمک هزینه 17 میلیون یورویی به شرکت اعطا نمود. از طریق پروژه ارتقاء فناوری که 13 شریک را از 7 کشور در سراسر اروپا گرد هم آورد.
  • شرکای این پروژه، 5 میلیون یورو اضافی نیز کمک خواهند نمود.
  • منابع مالی ترکیب‌شده برای ساخت خطی آزمایشی در 2 سال آینده و کارخانه‌ای آزمایشی در 4 سال آینده استفاده خواهد شد.

پاریس (فرانسه)، 17‌‌ام ژانویه 2023. Fairbrics، شرکت شیمیایی پایداری که در حال توسعه فناوری تبدیل انتشارات CO2 به پلی‌استر گران‌بها به روش رویکرد تولید دایره‌ای است، امروز اعلام نمود که 17 میلیون یورو از برنامه تحقیق و نوآوری افق 2020 اتحادیه اروپا و 5 میلیون یورو از شرکای پروژه ارتقاء مقیاس فناوری و در مجموع 22 میلیون یورو برای ارائه راه‌حل نوآورانه خود به بازار جذب نموده است.

کمک هزینه اتحادیه اروپا به کنسرسیوم هماهنگ‌شده توسط Fairbrics که 13 شریک از 7 کشور در سراسر اروپا را شامل متخصصان بالادستی و توسعه فرآیند (به‌عنوان مثال طراحی مهندسی، جذب CO2، استفاده مجدد از مواد شیمیایی، الکترولیز) تا متخصصان محصول نهایی (به‌عنوان مثال Faurecia برای خودرو، Les Tissages de Charlieu برای نساجی) گرد‌هم‌‌آورد، اعطا شد. برای تأثیرگذاری سریع اجتماعی، این پروژه همچنین شامل مؤلفه آموزشی قوی است و همراه با شریک دانشگاهی، منابع یادگیری و آموزشی را در مورد ارزش‌گذاری CO2 برای متخصصان جوان، دانشجویان دانشگاه و یادگیرندگان مادام العمر ایجاد خواهد نمود.

سرمایه‌های ترکیبی برای ارتقاء فناوری Fairbrics، ابتدا در خطی آزمایشی با حجم تولید 100 کیلوگرم در روز تا سال 2024 و سپس، تا سال 2026، در کارخانه‌ای آزمایشی با حجم تولید 1 تن در روز استفاده خواهد شد. هدف اولیه این است که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و سرعت بخشیدن به کربن‌زدایی صنایع انرژی‌بر، جایگزینی پلی‌استر پایه فسیل با پلی‌استر پایه CO2 است که با استفاده از رویکرد دایره‌ای، گاز CO2 خروجی از کارخانه‌های شیمیایی را به محصولات نساجی ارزشمند بازیافت می‌نماید. Fairbrics بخش‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از پلی‌استر به عنوان ماده اصلی استفاده می‌نمایند: پوشاک اما همچنین تجهیزات ورزشی، خودرو و بسته بندی.

Fairbrics با استفاده از گاز CO2 به‌جای منابع فسیلی برای تولید پلی‌استر، یکی از بزرگترین چالش‌های جهانی، تغییرات اقلیمی متاثر از انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG)، را هدف قرار می‌دهد. Benoit Illy ‌بنیان‌گذار و مدیر‌عامل Fairbrics اظهار داشت: این بودجه به رسمیت شناخته‌شدن کارهایی که Fairbrics تا کنون انجام داده است، کنسرسیوم گرد‌آمده و پتانسیل فوق‌العاده تکنولوژی این شرکت برای ارائه راه‌حل‌های جایگزین سازگار با محیط زیست و اقتصادی به صنایع بسیار آلاینده‌ای مانند نساجی، را نشان می‌دهد.

امروزه پلی‌استر 60 درصد از کل منسوجات تولید شده در سراسر جهان و یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعت مد را به خود اختصاص می‌دهد. Fairbrics ابتدا صنعت مد را هدف قرار می‌دهد و پیش از این مشارکت استراتژیک با برندهای بزرگی مانند H&M، On-Running و Aigle را تضمین نموده است. این شرکت قصد دارد به تدریج پلتفرم فناوری خود را با راه‌حل‌هایی که بخش‌های دیگری مانند تجهیزات ورزشی، بسته‌بندی و خودرو را مورد توجه قرار می‌دهند، متنوع نماید.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است