خانه تکنولوژي تولید صنعتی ۲ نوع پیش‌آغشته برای ساخت قطعات کامپوزیتی حساس

تولید صنعتی ۲ نوع پیش‌آغشته برای ساخت قطعات کامپوزیتی حساس

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : پژوهشگران گروه کامپوزیت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران موفق شدند پیش‌آغشته‌های کربن اپوکسی و شیشه اپوکسی را در مقیاس صنعتی تولید کنند. به گزارش ایسنا، از این پیش آغشته‌ها برای ساخت کامپوزیت‌های با کارایی بالا و پیشرفته استفاده می‌شود. پیش‌آغشته یک محصول حد واسط میان مواد اولیه و کامپوزیت نهایی بوده که تمامی فرآیندهای طراحی، فرمولاسیون، آغشته‌سازی الیاف، تنظیم محتوای رزین و تثبیت رزین بر روی الیاف در آن صورت پذیرفته و برای ساخت محصول نهایی تنها نیازمند لایه چینی و پخت نهایی است. بنابراین با استفاده از این مواد می‌توان قطعات کامپوزیت حساس را در محیطی تمیز و با دقت بالا و تکرارپذیری عالی تولید کرد.

 دکتر محمدحسین بهشتی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و مجری طرح فناور تولید صنعتی پیش‌آغشته، در این باره گفت: پس از چند سال تحقیق و توسعه و اجرای طرح‌های کارشناسی ارشد و دکترا، با همکاری مهندس امیررضا پولادوند، دانشجوی دکترای این پژوهشگاه موفق شدیم تا دانش فنی تولید انواع مختلفی از این پیش‌آغشته‌ها را استخراج کرده و دو نوع از آن‌ها را در مقیاس صنعتی تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به تولید موفق صنعتی پیش­ آغشته‌های اپوکسی به طول حدود ۳۰۰ متر در عرض یک متر در پایان ماه شهریور ۱۴۰۱، اظهار کرد: هدف از تولید این محصول کمک به صنایع تولید قطعات کامپوزیتی حساس کشور و بازاریابی و بازارسازی این محصول است. تولیدکنندگان محصولات کامپوزیتی برای مصارف داخلی و صادراتی، به منظور افزایش کیفیت قطعات تولیدی و همچنین سرعت تولید خود می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

هیچ محدودیتی در زمینه نوع الیاف، درصد رزین و نوع پارچه وجود ندارد و تیم فناور مجری این طرح می‌توانند انواع پیش­ آغشته­‌ها را در مقیاس صنعتی تولید و عرضه کنند. به نقل از وزارت علوم، تولید صنعتی پیش­‌آغشته­‌های فنولی شیشه چند سال قبل توسط گروه کامپوزیت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران انجام شده بود.

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است