خانه تکنولوژي پره قابل بازیافت

پره قابل بازیافت

توسط منیره جوادی
0 نظرات


مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :
سازه های سبک برای طراحی رقابت پذیر پره ها و توربین های بادی بسیار کلیدی هستند. کامپوزیت ها با توجه به استحکام بالا و سبک وزنی، تکنولوژی پیشرو در صنعت بادی هستند. کامپوزیت ها با رزین هایی ساخته میشوند که قوی و بادوام هستند، اما تجزیه و بازیافت آنها دشوار است. اکثر تیغه های از کار افتاده به محل دفن زباله منتقل میشوند. Siemens Gamesa متعهد شده است که تا سال 2040 توربین های بادی و تا سال 2030 پره های توربین های بادی خود را تماماً بازیافت پذیر سازد. این شرکت با همکاری Aditya Birla Advanced Materials اولین پره های توربین بادی ساحلی را در مدت زمان 10 ماه طراحی، تولید و در مزرعه بادی فراساحلی کاسکیسی نصب کرده است که به راحتی قابل بازیافت هستند.

برای غلبه بر مشکلات پایان عمر، نوع جدیدی از سیستم رزین، Recyclamine، برای ساخت این پره استفاده شده است. شیمی پلتفرم Recyclamine شامل سخت کننده های منحصر به فرد بر پایه آمین حاوی نقاط کلیواژ مهندسی شده خاص در محل های کراس – لینک است که تحت شرایط خاص، اپوکسی های ترموست را به ترموپلاستیک تبدیل میکنند که باعث می شود فیبرهای تقویت کننده و مواد پلاستیکی بازیابی و مجدد استفاده شوند.

RecyclableBlade همان کیفیت بالا و طول عمری را ارائه می دهد که Siemens Gamesa به آن معروف است. در پایان عمر، تیغه را میتوان با حل کردن ماتریس در شرایط اسیدی خفیف بازیافت و بنابراین از دفن غیر ضروری زباله جلوگیری کرد. آرماتورها، مواد هسته، پلاستیک و قطعات فلزی را میتوان به آسانی و با کیفیت خوب بازیابی کرد. ماتریس به عنوان ماده ترموپلاستیک با مشخصاتی جالب توجه بازیافت می شود. پس از آن میتوان از ماتریس بازیافت شده و تقویت کننده ها مجدد استفاده کرد. این مواد می توانند وارد اقتصاد دورانی/ چرخشی شوند و محصولات جدیدی مانند چمدان یا قاب های صفحه تخت را بدون نیاز به منابع خام بیشتر ایجاد کنند. RecyclableBlade دستاوردی بزرگ برای تبدیل انرژی باد به یک تجارت پایدارتر است.

 

 

 

 

منبع : https://www.jec-world.events

ترجمه و ویرایش : مریم مهاجر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است