خانه خبراخبار علمی پژوهشی بهبود کیفیت دید خلبانان با نانو پوشش‌های ایران‌ساخت

بهبود کیفیت دید خلبانان با نانو پوشش‌های ایران‌ساخت

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فناوری نانو، پوشش‌هایی را برای بهبود عملکرد شیشه‌ها ارائه کردند و توانستند با استفاده از این فناوری پراکندگی نور را در شیشه هواپیماها کاهش دهند که این امر منجر به بهبود دید خلبانان می‌شود.به گزارش ایسنا، کاهش پراکندگی نور در شیشه هواپیما با نانولایه‌ها ممکن شد تا نورهای متفرقه مزاحمتی برای دید خلبانان ایجاد نکنند. این محصول توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو تولید و روانه بازار شد.

نور متفرق‌شده از بی‌نظمی‌های سطحی، عملکرد اپتیکی قطعات مختلف را تضعیف می‌کند و این مورد شامل کاهش در بازدهی اپتیکی، کاهش کنتراست و شفافیت تصویر با ایجاد یک تصویر تار است. BK7 یک شیشه اپتیکی باکیفیت بالا است که کاربردهای متنوعی در ادوات اپتیکی دارد. از آنجایی‌که این محصول به‌خوبی در آزمون‌های شیمیایی عمل کرده و فرایند تولید آسانی دارد، قیمت نهایی آن کاهش می‌یابد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این شیشه می‌تواند در صنایع هوایی و تجهیزات مورد استفاده در آن، به‌عنوان رتیکل در لنزهای چشمی وسایل دیدبانی مانند تلسکوپ، دید تلسکوپی و یا صفحه اسیلوسکوپ و یا شیشه هواپیما به کار رود. رتیکل‌ها، قطعاتی هستند که در صنایع اپتیکی مثل رنج فایندرها، دوربین‌های دو چشمی و تجهیزات اپتیکی تلسکوپ‌های مدرج و میکروسکوپ‌ها استفاده می‌شوند. رتیکل‌ها باتوجه به نیازهای هر صنعت به شکل خاصی تولید و طراحی می‌شوند. فناوری نانوپوشش عملکرد این‌گونه شیشه‌ها را بهبود بخشیده است. به‌طوری ‌که پوشاندن سطح آینه با نانولایه‌ها پراکندگی نور را کاهش می‌دهد.

 

 

منبع : ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است