خانه خبراخبار علمی پژوهشی استارتاپ توربین گل

استارتاپ توربین گل

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : در سال 2021 استارتاپ توربین گل از آمریکا برنده­ ی کمپ نوآوری VXA 2021 برنامه شتاب­دهنده VERBUND X (بزرگترین شرکت برق اتریش و پیشرو در انرژی­های تجدیدپذیر) شد. این استارتاپ، یک شرکت نوآورانه انرژی بادی کوچک است که توربین هایی به شکل گل تولید می­کند. این توربین ­ها که بی­صدا، زیبا و کارآمد هستند، از آیرودینامیک و طراحی نوآورانه در ساخت بهره برده ­اند و می­توانند در نزدیکی افراد و ساختمان­ها استفاده شوند. آن­ها مشکلات متعدد توربین­های بادی کوچک مانند کارآیی پایین و ظاهر نامناسب برای استفاده در محیط شهری را ندارند.

این توربین­ها در ابعاد مختلف تولید می­شوند. تیغه ­های بلندترین مدل آن 5 متر بوده که قادر است با یک ژنراتور 5 کیلوواتی، سالانه 10000 کیلووات انرژی تولید کند. صدای بسیار کمی دارد به طوریکه اندازه ­گیری های رسمی در پایین دست این توربین­ها نشان داده صدای تولیدی آنها از صدای باد کمتر است.

در بادهایی با سرعت وزش 1.2 متر بر ثانیه قادر به تولید انرژی است. این در حالی است که نمونه­ های مشابه آن در سرعت­های بالاتر از 3 متربرثانیه شروع به چرخش می­کنند. از دیگر نقاط قوت توربین ­های طراحی شده، سازگاری بالا با محیط زیست است:  100 درصد اجزای آن قابل بازیافت بوده و آسیب به پرندگان را به صفر مورد در سال کاهش داده است. این شرکت که فروش رو به رشدی از محصولات خود در اروپا دارد و در حال برنامه ­ریزی برای تولید ایالات متحده است.

 

 

منبع : https://solarimpulse.com

https://www.einnews.co

ترجمه و ویرایش : زهرا تارخ

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است