خانه خبراخبار علمی پژوهشی عایق های نانویی مانع قطعی برق می شوند

عایق های نانویی مانع قطعی برق می شوند

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : فرشید چینی دانشیار دانشکده مهندسی دانشگاه تهران و رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان به خبرنگار مهر گفت: زندگی در قرن حاضر بدون جریان برق امکانپذیر نیست و شبکه انتقال قدرت یکی از مهمترین و استراتژیک ترین صنایع کشورها به شمار می رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اجزای این صنعت، مقره های الکتریکی است که وظیفه نگهداری خطوط انتقال قدرت را دارند. به گفته‌ وی، مقره ها باید غیرهادی باشند ولی با قرارگیری در معرض آلودگی (گرد و غبار)، سطح مقره هادی می شود که همین مشکل، سبب آتش گرفتن و خرابی آنها میشود.

چینی با بیان اینکه حدود ٣٣ درصد از خاموشیهای دنیا ناشی از خرابی مقره ها است و حتی در ایران بخاطر شرایط آب و هوایی از این مقدار نیز بیشتر است، در صورت استفاده از پوشش تقویت شده می تواند مقره ها را نسبت به این آلودگیها ایمن کرد تا شاهد هیچ خاموشی ناشی از خرابی مقره ها داخل کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه در این شرکت پوششی برای مقره ها به تولید رساندیم که از به وجود امدن مشکلات در صنعت برق جلوگیری می کند، عنوان کرد: این پوشش با مواد نانو تهیه شده و باعث می‌شود آلودگی مقره، جذب شود و آن را در خود حل کند. به‌گفته وی، این نانو پوشش‌ از مقره ها محافظت می کنند و مانع از آتش سوزی و اتلاف برق خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره با بیان اینکه نمونه داخلی این نانوپوشش در کشور وجود ندارد، گفت: آلمان‌، کانادا و آمریکا محصولی تحت عنوان پوششهای rtv یا چسب های سیلکنی مقره را به تولید می رسانند که تاکنون وارد کشور ما نشده است. وی با بیان اینکه این محصول ضروری برای اولین بار در کشور ما به تولید رسیده است، گفت: این محصول با کسب همه استانداردها با نمونه های خارجی برابری می کند و باعث می شود گرد و غبار، ریزگرد و هر گونه آلودگی جذب شود و در خود حل کند.

وی با بیان اینکه ما توانستیم تکنولوژی آن را بدست اوردیم، گفت: قیمت این محصول یک سوم نمونه خارجی است. چیتی در خصوص ظرفیت تولید شرکت گفت: در کشور حدودا سالی ۱۰۰ تن به این نانوپوشش نیاز داریم که ما می توانیم در سال اول ۱۰ تن، سال دوم ۲۰ تن را تولید کنیم و تا ۴ سال اینده نیلز کشور به این نانوپوشش را برطرف سازیم.

وی گفت: این محصول تاییدیه نانومقیاس ستاد توسعه فناوری نانو را دریافت کرده است. رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این محصول در آستانه انعقاد قرارداد برای تولید انبوه است، خاطر نشان کرد: این نانوپوشش از جمله محصولات ضروری در صنعت برق به شمار می‌رود و در صدد هستیم نیاز کشور را در این‌باره برطرف کنیم.

 

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است