خانه تکنولوژي کاهش دود در تولید رنگ‌های پودری با فناوری نانو

کاهش دود در تولید رنگ‌های پودری با فناوری نانو

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل شرکت کیان رنگین از تاثیر قابل توجه نانوذرات سیلیکا در کاهش دود در فرآیند تولید رنگ‌های پودری خبر داد. این شرکت با استفاده از این فناوری در کوره‌های تولید رنگ باکس، موفق به کاهش دوده در فرآیند تولید رنگ شده است.

علیرضا صبوری آزاد، مدیرعامل شرکت گفت: معمولا از دو نوع کوره برای تولید رنگ استفاده می‌شود. کوره‌های کانتینیوس که دارای اگزوز برای خروج هوا بوده و سیستم بازی دارند و کوره‌های باکسی که از سیستم بسته استفاده می‌کنند که در آن هوا محبوس بوده و خروجی برای هوا و گاز‌ها ندارد. در کوره‌های باکسی مشکل ایجاد دوده در فرآیند تولید رنگ‌های پودری وجود دارد که این مشکل در زمستان‌ها بسیار شدیدتر است چرا که در‌ها و پنجره‌های کارگاه‌ها بسته است و این موضوع برای پرسنل ایجاد مشکل می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما برای حل این مشکل از نانوسیلیکا استفاده کردیم. با اضافه شدن نانوسیلیکا به ساختار رنگ، دوده بسیار کمتری در کوره ایجاد می‌شود. در واقع اضافه شدن نانومواد به رنگ موجب افزایش مقاومت حرراتی رنگ می‌شود و تاثیر به سزایی در کاهش دود در کوره می‌شود. این موضوع هم برای سلامت پرسنل و کمک به محیط‌زیست اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر تقریبا در ۲۰ درصد از محصولات ما از این فناوری استفاده می‌شود.

صبوری گفت: البته ما علاوه بر این فناوری، دستاورد‌های دیگری نظیر رنگ‌های آنتی‌باکتریال را در لیست محصولات خود داریم. در رنگ‌های آنتی‌باکتریال از نانوذرات اکسیدروی و نانوذرات نقره استفاده می‌شود. ما نانومواد مورد نیاز را از شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تامین می‌کنیم.

استفاده از رنگ پودری به عنوان جایگزین برای رنگ‌های مایع تحولی بزرگ در کیفیت رنگ به وجود آورده است. رنگ‌های مایع به خاطر دارا بودن حلال‌های شیمیایی تبخیرشونده هنگام خشک شدن، ایجاد آلودگی زیست‌محیطی کرده و برای سلامتی انسان هم مضر هستند. حفظ صددرصدی حالت جامد آن‌ها علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست، کیفیتی غیرقابل مقایسه در مقابل رنگ‌های مایع به صنعت عرضه کرده است. رنگ‌های پودری هم اینک ۱۵ درصد از بازار رنگ را به خود اختصاص داده و با رنگ‌های سنتی مایع رقابت می‌کنند. با توجه به قوانین جاری زیست محیطی در مورد آلودگی و دفع مواد زائد، جایگزینی رنگ مایع با رنگ پودری روز به روز اهمیت بیشتری می‌یابد.

 

 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است