خانه خبراخبار علمی پژوهشی یک محصول فناورانه رونمایی شد

یک محصول فناورانه رونمایی شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : دستگاه نمایشگر ۳ بعدی در حاشیه نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری رونمایی شد. به گزارش ایسنادر حاشیه نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از یک دستگاه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

دستگاه هولوگرافیک یک نمایشگر سه بعدی هولوگرافیک است که از سوی یکی از شرکت‌های مستقر در  پارک علم و فناوری تبریز و با حمایت‌های تکمیلی معاونت علمی ریاست جمهوری این محصول تجاری سازی شد.

 این تیم تاکنون بیش از ۷۰ پروژه موفق در حوزه‌های مختلف خودرویی، نانویی، فضایی، دریایی و دارویی عرضه کرده است. این دستگاه هولوگرافیک به لحاظ فنی یک نمایشگر در رده هولوگرافیک انعکاسی محسوب می‌شود و با انعکاس تصاویر پنل‌های نمایش روی سطح اپتیک semi-reflection تصاویر به صورت معلق در فضا و سه بعدی و ترنسپرنت ایجاد می‌شود. از این رو به تصاویر این نمایشگرها هولوگرام هم گفته می‌شود. هولوگرام به معنی تصویر سه بعدی تمام نما از یک جسم یا شی است.

این دستگاه در علوم فیزیک نور ریشه دارد و دانشگاه‌های بزرگی در دنیا به دنبال ایجاد نمایشگرهای سه بعدی هولوگرافیک واقعی توسط لیزر هستند که هنوز در سطح گسترده تجاری‌سازی شده‌اند. این شرکت توانسته بیش از ۱۲ مدل این محصول را از سری‌های ویترینی گرفته تا سری‌های متوسط برای کاربردهای مختلف تولید کند.

سری‌های large scale برای فضاهای باز این شرکت، یک نمایشگر سه‌بعدی فضای باز است که با ابعاد ۳ در ۳ در ۳ تولید شده و در بدترین شرایط جغرافیایی تبریز و توچال تهران ماه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است