خانه علمی پژوهشی شناسایی میکروپلاستیک‌ ها در خون انسان!

شناسایی میکروپلاستیک‌ ها در خون انسان!

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): محققان با انجام پژوهشی، موفق به کشف و مشاهده میکروپلاستیک در خون انسان شدند. به گزارش ایسنا به نقل از آی‌ای، بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در مجله ” Environmental International” منتشر شده است، برای اولین بار در جهان، دانشمندان میکروپلاستیک‌هایی را در خون انسان شناسایی کرده‌اند که در ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمایش وجود داشته است.

در این پژوهش که توسط محققان هلندی انجام شده است، نمونه خون ۲۲ انسان سالم و بالغ مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه نشان داده که در خون ۱۷ نفر از آنها ذرات پلاستیکی وجود دارد. پلاستیک ” PET” که در نیمی از نمونه‌ها یافت شد، معمولا در بطری‌های نوشابه وجود دارد.

در خون یک سوم شرکت کنندگان نیز پلی استرین پیدا شد که در بسته بندی مواد غذایی و سایر مواد استفاده می‌شود. ذرات میکروپلاستیک می‌توانند آزادانه در سراسر بدن حرکت کنند و در اندام‌های بدن گیر کنند و مشکلات قابل توجهی را در رابطه با سلامتی بدن انسان به وجود آورند. در حال حاضر دانشمندان در تلاش هستند که دامنه کامل آسیب‌های کوتاه مدت و بلند مدت حاصل از وجود میکروپلاستیک‌ها در خون انسان را درک و کشف کنند.

میکروپلاستیک‌ها در همه جای کره زمین وجود دارند و نتایج آزمایش های آزمایشگاهی نشان داده که میکروپلاستیک‌ ها به سلول‌های انسان آسیب می‌رسانند و تاکنون به قطعیت مشخص شده که ذرات آلودگی هوا که وارد بدن می‌شوند، سالیانه مرگ میلیون‌ها نفر را در پی دارد.

غذا و آب می‌تواند حاوی ذرات ریز باشد و حتی هوایی که ما تنفس میکنیم، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به بدن ما منتقل کند.

 

 

منبع : ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است