خانه خبر تولید باتری با استفاده از چوب!

تولید باتری با استفاده از چوب!

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان یک شرکت استرالیایی موفق شدند با استفاده از لیگنین گیاهان باتری تولید کنند. آنها معتقدند که باتری‌های لیگنین ظرفیت شارژ شدن با سرعت بالاتری نسبت به باتری‌های موجود در بازار دارند.

می‌توان گفت در حال حاضر تقریباً تمام وسایل الکترونیکی قابل حمل از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. آند باتری‌های لیتیوم یونی سنتی از جنس گرافیت است که از واکنش شیمیایی کربن‌های تجدیدناپذیر (سوخت‌های فسیلی) ایجاد می‌شود. این نگرانی وجود دارد که کمبود گرافیت عامل محدود کننده صنایع باشد. به عنوان نمونه شرکت خودروسازی تسلا برای اینکه بتواند به هدف تولید سالانه ۲۰ میلیون خودروی الکتریکی دست یابد، باید بیش از یک میلیون تن گرافیت استخراج کند.

آن طور که یورونیوز گزارش داده، با همه‌گیری کرونا فروش عمومی خودرو ۱۴ درصد کاهش داشته، اما فروش وسایل نقلیه الکتریکی مانند دوچرخه‌های الکترونیکی و اسکوتر در جهان از رشد ۴۶ درصدی بهره‌مند شده است.

محققان شرکت Stora Enso برای جایگزین کردن گرافیت پژوهش‌های فراوانی انجام داده‌اند و در نهایت چوب را به عنوان منبع مناسب پیشنهاد دادند. چوب حاوی ماده‌ای به نام لیگنین است. این ماده پلیمری در بافت‌های نگهدارنده و دیواره‌های سلولی گیاهان آوندی یافت می‌شود. لیگنین حاوی مقادیر زیادی ترکیبات کربنی متعلق به گروهی به نام کینون‌ها است که به عنوان رسانای انرژی در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی طبیعی عمل می‌کنند.

لیگنین در طول فرآیند تولید الیاف سلولزی از چوب جدا شده و به یک پودر کربن سبک تبدیل می‌شود. این پودر در نهایت تبدیل به صفحات الکترود شده و با سایر اجزای باتری ترکیب می‌شود تا جایگزین مناسبی برای گرافیت ارائه شود.

محققان این شرکت موفق شدند با استفاده از این ماده باتری تولید کنند. آنها معتقدند که باتری‌های لیگنین ظرفیت شارژ شدن با سرعت بالاتری نسبت به باتری‌های موجود در بازار دارند. از طرفی با توجه به اینکه این ماده به اندازه‌ کاغذ نازک و انعطاف‌پذیر است، تنش‌های ناشی از چرخه‌ی باتری را بهتر تحمل می‌کند.

مارکوس مانستروم، معاون اجرایی بخش بیومتریال Stora Enso ، می‌گوید: «ما می‌توانیم ماده‌ای مبتنی بر محیط زیست، رقابتی و با کارایی بالا برای جایگزینی گرافیت معمولی ارائه کنیم. برای خدمت به بازار مواد آند که به سرعت در حال رشد است، اکنون در حال بررسی مشارکت های استراتژیک برای تسریع افزایش مقیاس و تجاری سازی در اروپا هستیم.»

 

 

منبع: تجارت نیوز

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است