خانه خبر طرح سازمان ملل برای کاهش تولید آلاینده‌های پلاستیکی

طرح سازمان ملل برای کاهش تولید آلاینده‌های پلاستیکی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، قرار است طی ماه جاری کشور‌های عضو سازمان ملل در نایبروبی پایتخت کنیا تشکیل جلسه داده و پیش نویس توافق برای مقابله با آلاینده‌های پلاستیکی در جهان را تدوین کنند. به گزارش رویترز، این نخستین بار در جهان است که احتمالا کشور‌ها به سمت محدود کردن تولید و استفاده از کالا‌های پلاستیکی یک بار مصرف و به دنبال آن کاهش آلاینده‌های پلاستیکی خواهند رفت.

گفته می‌شود این مهم‌ترین توافق زیست محیطی پس از توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۱۵ در پاریس خواهد بود. افزایش حجم زباله‌های پلاستیکی که از نفت و گاز تولید می‌شوند، در حال بالا بردن آلایندگی کربن در جهان هستند، اقیانوس‌ها را هم آلوده کرده و در کنار آلوده کردن چرخه غذایی در جهان به حیات وحش نیز آسیب می‌زند.

بیش از ۵۰ کشور جهان از جمله ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار تدوین این بسته برای محدود کردن تولید پلاستیک در جهان هستند. تدوین این طرح می‌تواند مشکلی بزرگ برای شرکت‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی در جهان باشد.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که تولید پلاستیک در جهان توسط این شرکت‌ها طی ۲۰ سال آینده دو برابر خواهد شد. اگرچه به صورت عمومی نمایندگان شرکت‌هایی نظیر اگزون موبیل و رویال داچ شل از این اقدام حمایت کرده‌اند، اما گفته می‌شود در پشت صحنه این شرکت‌ها در تلاش هستند تا شرکت‌کنندگان در کنفرانس آتی را از هر گونه توافق در راستای محدود کردن تولید محصولات پلاستیکی در جهان برحذر داشته و منصرف کنند.

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است